آیین رونمایی از کتاب «جذبه مشرقی» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

جذبه مشرقی

همشهری آنلاین-معصومه حق جو: کتاب «جذبه مشرقی» توسط دفتر نشر معارف روانه کتابفروشی‌ها شده و داستان تازه‌مسلمانان در کشورهای مختلف به ‌قلم حسین سروقامت را روایت می کند. کتاب در ابتدا مقدمه‌ای دارد که در آن وضعیت تمایل به اسلام طی سال‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه، شرح‌حال ۴۰ تن از نومسلمانان ارائه شده است.

در ابتدای مراسم شیوا مقدم(رییس فرهنگسرای خانواده) ضمن خوانش بخش هایی از کتاب گفت: اگر آدمی بنای تغییر هم داشته باشد یقیناً دین جزو تغییرات او نیست دین و اعتقاد جز  بنیادی‌ترین عنصر فرهنگی هر فرد است که تغییر آن منجر به تغییر ارزش‌ها و رفتارهای فرد می‌گردد با توجه به کاملیت دین اسلام تغییر دین منجر به تغییر فرهنگ پوششی، فرهنگ‌غذایی و تمامی رفتارهای فرد می‌گردد پس باید در این دین جاذبه های خاصی وجود داشته باشد که افراد را به این راه کشانده است. 

مقدم گفت: حسن ختام این سخن روش ماشا الیکیکینا در دعوت به اسلام است روشی مبتکرانه وخلاق اگر میخواهید کسی را به اسلام دعوت کنید ، فقط لازم است به او پیشنهاد بدهید که اندیشه کند و به ندای قلبش گوش دهد، چون در برهوت گمراهی وکجروی ها ، آدمی نداهایی از باطن خود می شنود که مشتاقانه به دنبال آن ها خواهد رفت.

سپس در ادامه مسعود پیرمرادیان مدیر نشر معارف گفت: امروز در غرب و در طی سال‌های گذشته فشار به مسلمانان در جوامع مختلف به‌ویژه جوامع غربی و در کشورهایی مانند فرانسه بیشتر بوده است و مورد هجمه قرار گرفته است اما اگر وقتی دینی فطری باشد و با فطرت آدمی آمیخته باشد،  ذهن های کنجکاو با مطالعه و اندیشه به حقیقت درک بشر؛ پی می برند و هدایت کننده جامعه می شوند. 

همچنین علی محمدی(مدیر مؤسسه ادبستان سواد رسانه) اظهار داشت: این کتاب تلاش کرده از اسلام یک بسته کاملی از همه عناصر فرهنگی (عقیده، باور، اندیشه و اخلاقیات و ...) به نمایش بگذارد در واقع از اسلام چهره‌ای به نمایش گذاشته شده که سازگار با فطرت انسان ها می باشد و نمایانگر اوج ظرافت های انسانی در مسائل ارزشی از جمله عدالت ها، شجاعت ها و جوانمردی ها و همه ارزش هایی که با فطرت سازگاری دارد و جذابیت آنها باعث گرویدن نومسلمانان به دین اسلام شده است.

محمدی در ادامه اظهار داشت: حسین سروقامت(نویسنده) با انتخاب جوانان به عنوان مخاطب هدف خود علاوه بر عقلانیت، از حوزه انگیزشی و عاطفی این افراد را به نحو شایسته بهره برداری کرده است. 
حسین سروقامت(نویسنده کتاب) در مراسم رونمایی در از کتاب جذبه مشرقی گفت: آدم‌ها اگر قرار باشد چیزی را در زندگی خود تغییر دهند، مکتب و دین آخرین گزینه تغییر است. ممکن است آدم محل زندگی‌اش را تغییر دهد یا شغلش را عوض کند یا حتی تصمیماتی برای خانواده خود بگیرد، اما معمولاً به این راحتی از عقاید و دین خود جدا نمی‌شود، این موضوع در طول تاریخ وجود داشته است.

در پایان با حضور سخنرانان و مهمانان برنامه کتاب "جذبه مشرقی” رونمایی و از سوی سروقامت تعدادی از کتاب حاضر به شرکت کنندگان در مراسم اهدا شد.

کد خبر 581702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha