همشهری آنلاین: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد کوزوو را که از صربستان اعلام استقلال کرده است، به رسمیت شناخته و در حال حاضر به بررسی عضویت آن می‌پردازد.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، پریشتینا در تاریخ 17 فوریه یکطرفه پس از آن اعلام استقلال کرد که راه حلی برای وضعیت آینده این استان به دست نیامد.

استقلال کوزوو [اعلام استقلال کوزوو] را تاکنون 43 کشور به رسمیت شناخته‌اند که در میان آنها می‌توان به 20 کشور از 27 عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا اشاره کرد. صربستان قصد دارد از پذیرش کوزوو در نهادهای بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خودداری کند. روسیه در این مورد از بلگراد حمایت می‌کند. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد درخواست عضویت پریشتینا روز 10 ژوئیه ارایه شده و «در مدت زمان تعیین شده» بررسی خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول یکی از قوی‌ترین نهادهای مالی جهان است. این نهاد با شرایطی مشخص اعتباراتی را به کشورهایی که مشکلات اقتصادی دارند، می‌دهد. این نهاد به کشورهای در حال توسعه هم اعتبار می‌دهد و مفاهیم اقتصادی را برای آنها تشریح می‌کند. در مقابل، صندوق بین‌المللی پول در ازای اعطای اعتبار، اتخاذ تدابیر اصلاح اقتصادی را از کشورهای گیرنده طلب می‌کند. کوزوو جزو فقیرترین مناطق اروپاست

کد خبر 58170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز