مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز پنجشنبه (۹ بهمن) خبر داد و گفت: احتمال سقوط بهمن در برخی مناطق کشور دور از انتظار نیست.

بارندگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که طی امروز و فردا (۷ و ۸ بهمن) جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است، گفت: این شرایط سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز پنج‌شنبه (۹ بهمن) با ورود سامانه بارشی، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب آغاز می‌شود همچنین طی روز جمعه (۱۰ بهمن) با تقویت سامانه بارشی بارش برف و باران باران علاوه بر شمال غرب و غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق گیلان و مازندران را دربر خواهد گرفت.

ضیاییان افزود: طی روز شنبه (۱۱ بهمن) نیز بارش برف و باران در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق زاگرس جنوبی، سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و به ‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از شرق کشور رخ می‌دهد. طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که از امروز تا پنج‌شنبه (۷ تا ۹ بهمن) روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد، گفت: از این رو احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، طی روز پنج‌شنبه و جمعه (۹ و ۱۰ بهمن) در اردبیل و گیلان و طی روز شنبه (۱۱ بهمن) در بیشتر مناطق کشور وزش باد به‌نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین شرق و مرکز خلیج فارس امروز و فردا (۷ و ۸ بهمن) مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۸ بهمن) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز پنج‌شنبه (۹ بهمن) نیز نیمه‌ابری همراه با غبار محلی، به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 

کد خبر 581295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha