یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به شرایط نابسامان بازار سرمایه گفت: سهامداران حقوقی نسبت به ایجاد چنین شرایطی پاسخگو شوند.

نیک بین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام جواد نیک بین، با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در روزها و ماه های اخیر گفت: اولین کاری که باید برای ساماندهی این وضع انجام شود این است که سهامداران حقوقی نسبت به ایجاد چنین شرایطی پاسخگو شوند، دولت نیز متخلفین این عرصه که غالبا سهامداران حقوقی و برخی مسئولین دولتی هستند را به قوه قضاییه معرفی کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس افزود: از سوی دیگر دلالانی که با سوء استفاده از رانت اطلاعاتی به ایجاد این وضع کمک کردند شناسایی شوند و مسئولینی که برای خرید سهام در بورس به مردم تضمین دادند نیز باید در ملأ عام نسبت به این شرایط پاسخگو باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: روند صعودی بازار بورس از  اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و روند سقوطی آن از مرداد ماه سال جاری. مسئولان مقصر در این موضوع به فکر معاش مردم نیستند و به فکر جیب خود هستند که ما خواهان برخورد قاطع قوه قضاییه با این افراد هستیم، دولت نیز که ادعای طرفداری از معیشت مردم دارد پاسخگوی عملکرد غلط خود در این خصوص باشد.

کد خبر 581241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha