مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران از برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصات در شهرداری تهران خبر داد که طی آن تمام مراحل انجام معاملات و برگزاری مناقصات به صورت الکترونیکی و با ابزارهایی مانند امضای دیجیتال انجام خواهد شد.

امضاي ديجيتال در شهرداري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود با اشاره به ویژگی‌های جدید در سامانه معاملات شهرداری تهران، گفت: با عملیاتی شدن فاز جدید این سامانه، تمامی مراحل از انتشار آگهی تا دریافت و بارگذاری اسناد و مدارک لازم جهت شرکت در مناقصات و مزایده‌ها و همچنین برگزاری کمیسیون‌های معاملاتی و نیز صورت‌جلسه‌ها تماماً به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

فرجود درباره مزایای تمام‌الکترونیکی شدن فرآیند مناقصات شهرداری تهران، افزود: الکترونیکی ‌شدن و اعلان عمومی معاملات شهرداری، برای تمامی متقاضیان، فرصت‌هایی برابر ایجاد می‌کند و موجب حذف گردش کار دستی می‌شود. همچنین با اجرایی ‌شدن امضای دیجیتال در شهرداری تهران، ضمن حفظ کامل محرمانگی، ایجاد شفافیت و امکان نظارت حداکثری بر فرآیندها را در پی دارد.

او با اشاره به لزوم شفافیت و دسترسی آسان به اطلاعات برای پیمانکاران اعلام کرد: در حال حاضر کلیه آگهی‌ها و اسناد مربوط به مناقصات و مزایده‌های شهرداری تهران در سامانه تالار معاملات منتشر شده و متقاضیان شرکت در معاملات می‌توانند نسبت به دریافت الکترونیکی اسناد از این درگاه اقدام کنند.

فرجود با اشاره به اجرای آزمایشی برگزاری الکترونیکی کمیسیون معاملات در سازمان فاوای شهرداری تهران، افزود: در فرآیند تمام‌الکترونیک کمیسیون معاملات، پیمانکاران متقاضی شرکت در مناقصه‌ها باید یک‌بار گواهی امضای الکترونیکی صاحبان امضا و مهر سازمانی خود را با مراجعه به سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام، ثبت‌نام و سپس جهت دریافت به دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی منتخب مراجعه کنند و پس از آن می‌توانند اسناد مناقصه را به‌صورت الکترونیکی امضا و مهر و در سامانه معاملات شهرداری بارگذاری کنند.

فرجود یک ویژگی مهم این سامانه را رمزگذاری و امضای پاکت قیمت دانست و گفت: در این فرآیند، پاکت قیمت، با یک رمز ویژه توسط پیمانکاران رمزنگاری می‌شود و صرفاً با توکن خاصی که در اختیار کمیسیون‌های معاملات شهرداری قرار دارد، قابلیت گشایش پیدا می‌کند، اطلاعات قیمت‌های پیشنهادی در سامانه وارد شده و کمیسیون بر اساس محاسبات سیستمی همچون محاسبات قیمت عادله و ظرفیت آزاد پیمانکار، اقدام به تعیین برنده می‌کند.

فرجود در پایان تاکید کرد: تمامی فرآیندهای پس از برگزاری کمیسیون نیز مانند انعقاد قرارداد، دستور کار، بازدید، صورت‌جلسات و صورت‌ وضعیت و هم‌چنین معاملات غیرقراردادی در سامانه جامع معاملات پیش‌بینی شده است.

پیمانکاران می‌توانند برای دریافت اطلاعات و آموزش‌های لازم در خصوص سامانه معاملات شهرداری تهران به نشانی  business.tehran.ir مراجعه کنند.

کد خبر 581135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار