گروه شهری: احمد نوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در کنگره «50 سال مددکاری اجتماعی در ایران» به‌عنوان مددکار پیشکسوت و برتر معرفی شد و توسط عبدالرضا مصری وزیر رفاه مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش همشهری، در لوح تقدیر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از خدمات معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در جهت تقویت و گسترش خدمات مددکاری اجتماعی در کشور قدردانی شده است.

احمد نوریان در این مراسم گفت: در جامعه‌شناسی شهری موضوع آسیب‌ها و عوامل فرسایش اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نظام رفاه اجتماعی باید همراستا با تغییرات اجتماعی و گسترش انتظارات و توقعات جامعه تقویت گردد. همچنین در مسیر کاهش و مهار و کنترل آسیب‌ها، رسیدگی به آسیب‌مندان و خانواده‌های در معرض عسر و هرج حرکت جدی کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران لازمه تحقق انتظارات و توقعات جامعه را وجود هماهنگی نظام مند بین دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و تشکیلات غیردولتی و همکاری‌های نزدیک بین آنها دانست و تصریح کرد: قبل از هر اقدامی ضرورت دارد فرصت‌ها، ضرورت‌ها، مقدورات و توانمندی‌ها در این حوزه بازشناسی شود و سازماندهی مجدد صورت گیرد.

وی از طراحی و اجرای طرح مددکار شهر توسط شهرداری تهران به‌عنوان یک نیاز واجب برای این کلانشهر خبر داد و افزود: باید با ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف، در نقاط آسیب‌خیز شهر، پایگاه‌های مددکاری راه‌اندازی کرد و اکیپ‌های سیار مددکاری نیز با حضور مددکارانی از سازمان بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد‌ونیروی انتظامی در سطح شهر حضور فعال داشته و افرادی که با مشکل روبه‌رویند و نیاز به راهنمایی، هدایت و حمایت دارند را تحت پوشش قرار دهند.

کد خبر 58062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز