مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به ایجاد و بهسازی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در این کلانشهر، از شناسنامه دار شدن این مسیرها در آینده‌ خبر داد.

خيابان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود طهماسبی با بیان اینکه توسعه و بهسازی مسیرهای دوچرخه در سیاستگذاری‌های شهرداری شیراز از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: در مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز تلاش‌های زیادی برای افزایش پیاده راه‌ها انجام شده و این طرح‌ها در زمره پروژه‌های شاخص شهرداری قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طرح‌های مطالعاتی زیادی در دست انجام است و سه منطقه ۵ و ۷ و ۹ توسعه مسیر دوچرخه به آنها ابلاغ شده و سه منطه دیگر تا پایان سال مطالعات آنها به پایان رسیده و طرح‌ها ابلاغ می‌شوند.

طهماسبی با بیان اینکه تلاش داریم سهم دوچرخه را در سطح مناطق افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک به دنبال توسعه محله محور شبکه دوچرخه‌های اشتراکی است و آنها در راستای ایجاد یک سیستم کلی برای عبور و مرور پاک قرار می‌گیرند.

او به انجام اقداماتی برای بازپس گیری سهم عابران پیاده در عبور و مرورهای شهری اشاره و اضافه کرد: اگر با همین سیاست جلو برویم با مشارکت شهروندان، رفته رفته به شاخص‌های شهرپاک دست می‌یابیم.

معاون شهردار شیراز گفت: در مقطع فعلی بحث برداشتن جداکننده‌های مسیر دوچرخه در دستورکار نیست زیرا چنین اقدامی می‌تواند مخاطراتی برای دوچرخه سواران به دنبال داشته باشد. اما در آینده با استفاده از علائم خاص جداسازی را با شیوه‌ای متفاوت انجام خواهیم داد.  

به گفته طهماسبی گاهی حریم دوچرخه‌ها حفظ نمی‌شود و شاهد حرکت موتورسیکلت‌ها و پارک خودور هستیم که این امر خلاف قانون است و توسط پلیس راهور اعمال قانونی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: بحث نظارت هوشمند و پایش تصویری مسیرهای دوچرخه در هسته مرکزی شهر در دستور کار است و در مقطع فعلی این مسیرها توسط دوربین‌های نظارتی رصد شده و تخلفات احتمالی اعمال قانون می‌شوند و در آینده این موضوع تشدید می‌شود تا به کمک شهروندان مود حمل و نقلی دوچرخه عمومیت بیشتری یابد.

کد خبر 580173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha