یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

دو مطلب از نوجوانان درباره حضرت زینب (س)

پیام‌آور آزادی

حضرت زینب (س) خواهرامام‌حسین (ع) از همان کودکی احساس می‌کردند وظیفه بزرگی به عهده دارند که مهم‌ترین آنها حماسه عاشورا  بود. حضرت زینب (س) از طرفی یاوری بزرگ برای خانواده امام‌حسین (ع) و خود امام بود و از طرف دیگر دشمن سرسختی برای یزیدیان.

بعد از حادثه عاشورا، یزید خانواده امام را به اسارت گرفته بود. یزید می‌خواست در مجلس بزرگی خانواده امام را به‌عنوان خارجی معرفی کند. اما وقتی  شروع به سخنرانی کرد، زینب (س) برخاست و توانست با سخنرانی‌اش مهر سکوت بر لب یزید بزند و خود و خاندان امام‌حسین (ع)را به همه دنیا بشناساند و یزید را با همه اعمال پلیدی که در برابر خاندان پیامبر (ص) انجام داده بود، در مقابل سران مجلس خوار و ذلیل کند. اگر حضرت زینب (س) در آن مجلس سخن نمی‌گفت، پیام  کربلا در همان مجلس دفن می‌شد اما حضرت زینب‌ (س) بودند که پیام آزادی و آزاد‌مردی و پیام شهیدان کربلا را به جهانیان فهماندند.

رسول کشاورز، 13 ساله  از پرند

تصویرگری از ساناز رفیعی

عطر صبر

من یه دخترک 17 ساله‌ام. البته دخترک که نه، یعنی قدم بلند شده؛ ولی قد دلم هنوز بلند نشده. البته من این‌رو دوست دارم، چون دلم همیشه به من می‌گه حواست باشه قدمنو بلند نکنی و نکنه یه‌وقت بخوای از بالا به آدم‌ها نگاه کنی.

راستش امروز اومدم تا یه کم از بقچه گلدارتون به من عطر صبر قرض بدین تا بزنم به دلم که دیگه این‌قدر کم‌طاقت نباشه. آخه این روزا صبرم از دست همه چی تموم‌تموم شده.
هر چی هم زیروروش می‌کنم، یه قطره هم ازش نمی‌چکه. خانوم، من دلم می‌خواد مثل شما مهربون باشم، ولی آخه... گفتم که عطر صبرم تموم شده! یه کم به من قرض می‌دین؟

   رویا سلیمانی،17 ساله از ملایر

کد خبر 58002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز