همشهری آنلاین: شهردار تهران اعلام کرد که این سازمان از بودجه شهرداری در حوزه ورزش قهرمانی به هیچ تیمی پول نداده است.

به گزارش تهران سما دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین المپیاد ورزشی آقایان محلات در جمع خبرنگاران گفت: ما از پول شهرداری در حوزه ورزش قهرمانی به هیچ عنوان پولی ندادیم و موسسه مالی و اعتباری شهر هم که اسپانسر تیم های پیروزی و استقلال بود در این کار نه تنها هزینه‌ای نداده بلکه یک درآمدی هم داشته است.

قالیباف با بیان این مطلب گفت: بعضی اوقات برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها حرف‌های به دور از انصافی می زنند و می گویند شهرداری تهران از پول عوارض مردم در یک باشگاه ورزشی هزینه می کند. این در حالیست که ما از پول شهرداری در حوزه ورزش قهرمانی به هیچ عنوان پولی ندادیم.

وی افزود: موسسه مالی و اعتباری شهر که یک مجموعه اقتصادی است و هزینه‌ای هم برای شهرداری ندارد و یک منبع درآمد است، برای تبلیغ خود باید هزینه کند. از این رو هیئت مدیره آن مصوب کردند که که اسپانسر شود و ما هم آنان را هدایت کردیم و خواستیم به جای آن که امکانات را برای تبلیغ یک کالا در اختیار یک شرکت خارجی بگذارد، آن امکانات را در راستای ورزش تبلیغ کند.

قالیباف ادامه داد: از این رو این موسسه اسپانسر تیم‌های پیروزی و استقلال شد، این حمایت مالی را انجام داد و در مقابل تبلیغاتی هم برای خود انجام داد بهره اقتصادی برد و نه تنها هزینه ای نکرد بلکه درآمدی هم داشت.

به گفته شهردار تهران موسسه مالی و اعتباری شهر در قرارداد اسپانسری خود این شرط را هم داشته که اگر هریک از این دو تیم در لیگ و جام حذفی قهرمان شوند پاداش می‌گیرند که این اتفاق افتاد و هر دو تیم قهرمان شدند. بنابراین شهرداری به هیچ وجه از پول مردم به آنها پاداش نداده وفکر می کنم این کارکه منفعت اقتصادی و اجتماعی برای شهر و ورزش قهرمانی داشته بهترین تدبیر شهرداری تهران بوده است.

به گفته وی اگر تیم های مذکور دوباره قبول کنند و با موسسه مالی و اعتباری به توافق اقتصادی برسند این اسپانسری ادامه می یابد ولی ما توصیه می‌کنیم تا می توانند از ورزش حمایت کنند.

وی ادامه داد: این عادت شده که این روزها شهرداری هرکاری می کند کسی پیدا می‌شود و طعنه‌ای به ما می زند و ما هم اینها را تحمل می‌کنیم و همه سعی ما این است که وارد حاشیه نشویم و در متن بمانیم و آن چیزی را که وظیفه مان است انجام دهیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله ورزش گفت: ورزش بعد از موضوعات دینی و مذهبی ما فراگیرترین مقوله اجتماعی است که همه اقشار جامعه را در بر می گیرد. و می‌تواند اوقات فراغت را به درستی پر کند و آسیب های اجتماعی را کاهش دهد. همچنین ورزش می تواند نشاط، امید، وفاق ملی، روحیه اخوت و برادری، محبت و سلامت جسمی و روحی را به ارمغان بیاورد و روابط اجتماعی ما را مستحکم تر کند.

وی با با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی و ورزش محلات به طور جد در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، گفت: توسعه مراکز ورزشی هم از دیگر کارهایی است که در برنامه‌های شهرداری تهران قرار دارد تا بتوانیم خودمان را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کنیم.

قالیباف افزود: سرانه‌های کالبدی شهر را در فضاهای ورزشی با همان شدت سابق توسعه می‌دهیم . مخصوصا در حوزه جنوب شهر که این سرانه‌ها کمتر است و مردم هم توان اقتصادی کمتری دارند. از دیگر کارهای ما هم عمومی کردن ورزش همگانی و بسترسازی در محیط پارک‌ها و توجه به تربیت مدیران و مربیانی است که بتوانند ورزش صحیح را در سطح محلات انجام دهند.

وی با بیان اینکه استعداد یابی یک کار فنی است، گفت: ورزش قهرمانی کار ما نیست و کار افراد حرفه‌ای است اما ما نقش جدی و اساسی در قهرمان پروری در حوزه ورزش همگانی داریم.

شهردار تهران در پایان یادآور شد: ما در ورزش آنقدر عقب‌افتادگی داریم که اگر شهرداری‌ها، تربیت بدنی و همه دستگاه‌ها و نهادها با تمام ظرفیت کار کنند باز هم نمی توانیم این عقب‌ماندگی‌ها‌ را جبران کنیم.

کد خبر 57958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز