یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در حاشیه افتتاح آب‌نمای موزیکال پارک ملت، از نیاز شهروندان تهران به شادی و نشاط و تفریح سخن گفت.

به گزارش سما دکتر محمدباقر قالیباف د مراسم افتتاح آب‌نمای موزیکال بوستان ملت در حضور جمع کثیری از شهروندان تهرانی گفت: شهروندان تهرانی بیش از هر چیز به آرامش، شادی، نشاط و تفریح احتیاج دارند و سرور و شادی یکی از ضرورت های زندگی در کلان شهری مثل تهران است.

قالیباف گفت: نخستین آب نمای موزیکال در پارک آزادگان در جنوب تهران افتتاح شد و این دومین آب نمای موزیکال شهر تهران است که در بوستان ملت به بهره برداری رسید.

وی با بیان این که طبیعتا هزینه های اقتصادی برای اوقات فراغت بالاست، افزود: قرار بود تا در آب نمای موزیکال بوستان ملت از شهروندان بلیت اخذ شود که همکارانم به خصوص معاونت خدمات شهری با پیش بینی هایی که کردند این کار را به گونه ای انجام دادند که بتوانیم با دیگر فعالیت ها هزینه های این مجموعه را فراهم کنیم تا شهروندان از این مجموعه به صورت رایگان استفاده کنند.

قالیباف در ادامه گفت: در تابستان سال جاری برنامه های متنوعی را برای شهروندان در حوزه اوقات فراغت تدارک دیده ایم. به طوری که سامانه‌های نشاط در بیش از 130 نقطه شهر تهران در حال اجراست.

به گفته وی شهرداری تهران سعی کرده تا با توجه به موضوع اوقات فراغت برنامه‌های خوبی را در سطح شهر تهران اجرا کند تا هم شادابی و نشاط را به جامعه بیاورد و هم در کنار یک محیط مفرح، گناهی هم در آن صورت نگیرد.

شهردار پایتخت در ادامه به فعالیت های شهرداری تهران اشاره و تصریح کرد: ما در شهرداری در سه حوزه کاری توجه به کارهای خدماتی، عمرانی و اقتصاد شهر، توجه به موضوعات تربیتی، آموزشی و فرهنگی و توجه به اوقات فراغت، آسایش، تفریح و رفاه شهروندان به طور جد فعالیم.

وی ادامه داد: همه توان خود را صرف می‌کنیم که بتوانیم خدمت صادقانه و بدون منت به شما مردم خوب‌، شریف، نجیب و متدین تهران ارائه دهیم.

دکتر قالیباف همچنین پس از پایان این مراسم هم در جمع خبرنگاران گفت: قبلا از آب شبکه در بوستان ملت استفاده می‌کردیم اما با توجه به خشکسالی که امسال با آن روبرو بودیم با هماهنگی که با وزارت نیرو انجام دادیم هم اکنون به طور کامل از آب چاه و قنات استفاده می کنیم و تلاش کردیم تا آستفاده از آب شبکه را در شهر تهران به صفر برسانیم تا مشکل قطعی آب برای شهروندان تهرانی پیش نیاید.

شهردار تهران با بیان اینکه سعی شده مکان‌هایی برای شادابی و نشاط شهروندان با کمترین هزینه و بهترین شرایط ایجاد شود، گفت: عمدتا کارهای ما رویکرد خانواده محوری دارد و برنامه هایی را برای شهروندان اجرا می کنیم که خانواده ها بتوانند در کنار یکدیگر از آن استفاده کنند.

وی در ادامه به دیگر برنامه های شهرداری اشاره کرد و گفت: افتتاح پارک های دیگر از جمله پارک آب و آتش را هم در برنامه داریم‌. در کنار آن در روز 13 رجب طرح نورپردازی میدان آزادی را در برنامه داریم که به طور دایمی افتتاح می شود. سپس زیباترین کار نورپردازی را درشب نیمه شعبان در برج میلاد انجام می دهیم که برای همیشه کارش را شروع می کند.

دکتر قالیباف در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انتخاب وی به عنوان یکی از 11 شهردار برتر جهان گفت: نمی دانم عمده ترین ملاک انتخاب آن ها چه بوده است. به هر حال مجموعه فعالیت‌هایی را آن ها مورد ارزیابی و بررسی قرار داده اند. آن‌ها مبانی خاصی برای این کار داشته‌اند و ارزیابی های خود را در حوزه های مختلف از جمله فعالیت‌های عمرانی، محیط زیست، فضای سبز، خدمات و فعالیت های فرهنگی و هنری انجام داده‌اند.

قالیباف در فهرست 11 شهردار برتر جهان

به گفته قالیباف در یک دوره از مجموعه کلان شهرها 50 شهر انتخاب شدند و در رقابت بعدی 11 شهردار به این مرحله رسیدند و تا مهرماه هم شهردار برتر دنیا انتخاب و معرفی خواهد شد.

کد خبر 57834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز