مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: به دلیل وزش بادهای شدید در دو روز اخیر ۳۵ هکتار از اراضی جنگلی دچار آتش‌سوزی و برای مهار و اطفای آتش در شهرستان رودسر روز شنبه ۲ بالگرد اعزام شد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر مرادی اظهار کرد: از روز پنجشنبه ۲۵ دی تاکنون ۱۲ شهرستان استان درگیر آتش‌سوزی شد که در هر شهرستان پنج تا شش نقطه دچار آتش‌سوزی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بیشترین آتش‌سوزی در نقاط شهری را مربوط به شهرستان رشت با ۷۶ مورد حریق عنوان کرد  و  گفت: از این تعداد ۴۰ مورد مربوط به مراتع  بوده و مابقی آتش‌سوزی‌ها در داخل شهر و واحدهای مسکونی رخ داده است.

وی با بیان اینکه به غیر از شهرستان های آستانه اشرفیه، بندرانزلی، ماسال و فومن در نقاطی از ۱۲ شهرستان دیگر آتش‌سوزی‌های جنگلی اتفاق افتاد، اظهار کرد: بیشترین تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان‌های آستارا، سیاهکل و رودسر روی داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: تا کنون به غیر از آتش‌سوزی در جنگل‌های سیاهکل و رودسر، حریق جنگلی در ۱۰ شهرستان دیگر اطفا شده است.

مرادی با قدردانی از همکاری استان اردبیل گفت: برای اطفای نقاط دچار حریق شده جنگلی حیران و آستارا که آتش‌سوزی از سمت جمهوری آذربایجان به گیلان سرایت کرد و همچنان آتش‌سوزی جنگ‌های آذربایجان ادامه دارد؛ علاوه بر حضور بی‌وقفه نیروهای استان از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل کمک گرفتیم.

وی افزود: در حال حاضر با اهتمام تمامی نیروهای دست اندرکار آتش آستارا و حیران مهار و خاموش شده است.

مرادی به اقدامات انجام شده برای اطفای آتش در نقاط جنگلی شهرستان‌های سیاهکل و رودسر نیز اشاره و بیان کرد: تیم‌های کمکی از شهرستان‌های لاهیجان و آستانه برای خاموش کردن ۳ نقطه گرفتار در آتش سیاهکل اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه از ۳۵ هکتار نقاط جنگلی، ۱۰ هکتار مربوط به شهرستان رودسر بوده است، اظهار کرد: نقاطی در ارتفاعات رودسر نیز به‌دنبال وزش باد خیلی شدید درگیر حریق شده که با مدیریت بحران کشور هماهنگ شده تا بالگرد آب پاش فردا به محل آتش سوزی ها در این شهرستان اعزام شوند؛ ضمن آنکه نیروهای کمکی جدید تازه نفس نیز به این منطقه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه بدلیل آماده باش بودن تمامی نیروهای مربوطه در استان سطح خسارت ناشی از این آتش سوزی کاهش یافت، خاطر نشان کرد: سرعت باد  دریروز جمعه ۲۶ دی در استان به ۱۱۸ کیلومتر در ساعت رسید و به‌دلیل وزش باد شدید در تمامی استان وقتی نقطه‌ای آتش می گرفت باد برگ‌های خشکیده دچار حریق را جا به جا می‌کرد و آتش‌سوزی‌های جدیدی را رقم می‌زد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: خوشبختانه آتش‌سوزی‌ها سطحی بود، اما به‌دلیل وزش باد خیلی شدید در تمامی نقاط استان شاهد آتش‌سوزی در بیشتر شهرستان‌های استان شدیم.

  • آتش‌سوزی نیزارهای تالاب جوکندان تالش مهار شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش هم  از مهار آتش‌سوزی نیزارها و توده‌های جنگلی تالاب حفاظت شده «جوکندان قلعه‌بین» این شهرستان خبر داد.

عارف شادکام‌ گفت: آتش سوزی دو نقطه از نیزارها و توده‌های جنگلی حاشیه تالاب جوکندان قلعه بین، شامگاه روز گذشته روی داد و با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی و یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی جوکندان، دهیاران و اهالی روستاهای قلعه بین و شاندرمن محله مهار شد.

وی افزود: در این حادثه حدود ۲ هزار متر مربع از اراضی جنگلی و نیزارهای منطقه حفاظت شده خسارت دید و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در پی وزش باد گرم و احتمال آتش‌سوزی در مناطق تالابی و جنگلی در حال آماده باش کامل هستند.

کد خبر 579507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha