مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
۰ نفر

یک سوال در دوران شروع واکسیناسیون همگانی این است که آیا افرادی که قبلا دچار عفونت کرونا شده‌اند، باید واکسن بزنند یا نه؟

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین کارشناسان می‌گویند پاسخ مستقیم این است که بله حتی افرادی که قبلا کرونا گرفته‌اند، باید واکسن بزنند.

پس از اینکه کسی از عفونت کرونا بهبود پیدا می‌کند، دستگاه ایمنی‌اش باید او را از بیمار شدن دوباره پس از بهبودی حفاظت کند. در این وضعیت دستگاه ایمنی شما می‌تواند ویروس را شناسایی و از خودش محافظت کند.

دانشمندان هنوز دقیقا نمی‌دانند این ایمنی پس از بهبودی از عفونت تا چه مدتی به طول می‌انجامد و قدرت آن تا چه حد است، هر چند که پژوهش‌های اخیر بیانگر آن هستند که این حفاظت احتمالا برای چند ماه ادامه می‌یابد.

اما در حال حاضر راهی برای محاسبه دقیق  مدت این حفاظت در یک فرد معین وجود ندارد.

در مقابل، واکسن‌ها برای ایجاد یک پاسخ ایمنی مداوم‌تر و مطلوب‌تر طراحی شده‌اند؛ همچنین واکسن‌ها باید هر ایمنی از قبل موجود را که فردی ممکن است به علت عفونت قبلی به دست آورده باشد، تقویت کنند.

بنابراین در شرایط همه‌گیری جهانی کرونا شیوه ایمن‌تر این است که بدون توجه به سابقه قبلی عفونت واکسن بزنیم.

البته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) پیشنهاد می‌کند اگر فردی در سه ماه گذشته دچار عفونت کرونا شده باشد، می‌تواند در شرایط محدودیت دسترسی به واکسن، واکسیناسیونش را به تاخیر بیندازد تا افرادی که آسیب‌پذیرتر هستند، ابتدا واکسن را دریافت کنند.

کد خبر 579283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha