«شاعران و نویسندگان» یکی از بزرگ‌ترین موسسات ادبی غیرانتفاعی ایالات متحده، پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را با اعلام کمک ۲۵۰ هزار دلاری لئونارد ریگیو به پایان برد.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، پابلیشرزویکلی  نوشته است «شاعران و نویسندگان» یکی از بزرگ‌ترین موسسات ادبی غیرانتفاعی ایالات متحده، پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را در سال ۲۰۲۰ با اعلام کمک ۲۵۰ هزار دلاری لئونارد ریگیو، بنیان‌گذار بارنز اند نوبل، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی کتاب در امریکا، به پایان برد. این کمک مالی ریگیو و همسرش لوییز برای اقدامات جدید در جهت گسترش حمایت این سازمان از نویسندگان سیاه‌پوست و به حاشیه رانده‌شده استفاده خواهد شد.
 
ملیسا فورد گرادل، مدیر اجرایی جدید موسسه «شاعران و نویسندگان» در بیانیه‌ای گفت:‌ «ما عمیقا از لئونارد و لوییز به خاطر هدیه سخاوتمندانه‌شان سپاس‌گزاریم که امکان توسعه برنامه‌های جدید و رسیدگی به نویسندگان بیشتر را برایمان فراهم خواهد کرد. لئونارد از همان آغاز به شدت از «شاعران و نویسندگان» حمایت کرد. او ریاست اولین مهمانی شام ما در سال ۱۹۹۰ را بر عهده داشت که باعث حمایت گسترده جامعه چاپ و نشر شد و به رشد این موسسه کمک کرد.»
 
ریگیو در زمان اداره بارنز اند نوبل در سازمان‌های مختلف خیریه و سیاسی فعال بود. او به پابلیشرزویکلی گفت می‌خواست خبر کمک‌هایش عمومی شود تا دیگران هم تشویق به حمایت شوند. او گفت: «امیدواریم هدیه‌مان بتواند چراغ امید را در جامعه‌ای که به‌طور فزاینده‌ رو به چنددستگی است روشن کند و باعث شود «شاعران و نویسندگان» از تعداد نویسندگان بیشتری حمایت کند.»
 
ریگیو در آگوست ۲۰۱۹ از بارنز اند نوبل بازنشسته شد. او می‌گوید: «با اینکه دلم می‌خواهد بگویم دلم تنگ نشده، اما برای بعضی جنبه‌های زمانی که در بارنز اند نوبل بودم دلتنگم. دلم برای تجارت تنگ نشده، به اندازه کافی تجربه‌اش کردم. اما دلم برای قسمت کتابفروشی و کمک به پیدا کردن کتاب‌ها برای توصیه به مشتریان تنگ شده.» ریگیو می‌گوید: «این یک مزیت بزرگ بود که ریاست شرکتی را به عهده داشته باشی که پر از آدم‌های خوب عاشق کتاب است.»
 
ریگیو در حال حاضر ارتباطی با بارنز اند نوبل ندارد. او با اشاره به جیمز داونت، مدیرعامل کنونی این کتابفروشی زنجیره‌ای گفت: «جیمز آن را اداره می‌کند. من ۱۰۰ درصد از آنها حمایت می‌کنم. فکر می‌کنم در این شرایط دشوار کار فوق‌العاده سختی انجام می‌دهد.»


در حالی که همه‌گیری ویروس جدید تمام انواع مختلف خرده‌فروشان فیزیکی را تحت فشار قرار داده، ریگیو معتقد است خرده‌فروشی سال‌های خوبی پیش‌رو دارد، اما واقف است که این نیازمند جذب بیشتر مشتریان به فروشگاه‌هاست. ریگیو گفت: «برای این کار خرده‌فروشی باید تجربه بیشتری پیدا کند.» و اضافه کرد کتابفروشی‌ها و فروشندگان کتاب برای ارائه یک تجربه لذت‌بخش بسیار مناسب‌اند. او اشاره کرد که وقتی بارنز اند نوبل اولین فروشگاه‌های خود را افتتاح کرد، فروشگاه‌ها مملو از جمعیتی بود که در حال تورق، خواندن مجلات و بحث و تبادل نظر درباره کتاب‌ها بودند. بارنز اند نوبل تحت مدیریت داونت تعدادی شعبه جدید راه‌اندازی کرده که ریگیو باور دارد به جذابیت بارنز اند نوبل افزوده است.
 
ریگیو در دوران مدیریت خود در بارنز اند نوبل به واسطه شعبه‌های کتابفروشی، کالج بارنز اند نوبل و گیم‌استاپ، شرکت خرده‌فروشی بازی‌های کامپیوتری زیرشاخه بارنز اند نوبل، خود را مسئول راه‌اندازی ۱۰ هزار فروشگاه می‌دانست. او در آن زمان اغلب به افتتاح فروشگاه‌ها برای بیرون راندن کتابفروشی‌های مستقل از میدان متهم می‌شد. چیزی که به گفته خودش خلاف واقع است. او گفت:‌ «من هرگز فروشگاهی را به خاطر از گود بیرون کردن یک کتابفروشی مستقل افتتاح نکردم. این کار را کردم تا کتاب بفروشم. دوست دارم کتابفروشی‌های بیشتری ببینم. هر کتابفروشی جدیدی که باز می‌شود اتفاق خوبی است، مهم نیست که صاحبش چه کسی باشد.»

کد خبر 578747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha