فروشگاه زنجیره‌ای کتاب بارنز اند نوبل در آمریکا در همکاری با دانشگاه‌های این کشور به مدیریت و افزایش درآمدزایی انتشارات و کتابفروشی‌های آنها کمک می‌کند.

Barnes & Noble

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، WITN نوشت، فروشگاه زنجیره‌ای کتاب بارنزاندنوبل در آمریکا در همکاری با دانشگاه‌های این کشور به مدیریت و افزایش درآمدزایی انتشارات و کتابفروشی‌های آنها کمک می‌کند. مسئولان دانشگاه کارولینای شرقی (ECU) ضمن اعلام خبر قرارداد این دانشگاه با فروشگاه بارنز گفتند که قصد دارند همکاری‌های خود را با کالج این فروشگاه نیز افزایش دهند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب بارنزاندنوبل بزرگترین فروشگاه خرده‌فروشی کتاب در کشور آمریکا محسوب می‌شود که اولین بار در دهه‌ ۱۹۹۰ توانست ابرکتاب‌فروشی‌های خود را تاسیس کند. این ابرکتاب‌فروشی‌ها اکنون به مراکز دانش و اطلاعات در آمریکا شده‌اند. در این ابرکتاب‌فروشی‌ها کارمندان بسیار آموزش‌دیده با دانش بسیار از کتاب‌های تخصصی حوزه‌ خود مشغول به کارند و تعداد عظیمی از کتاب‌ها بر اساس موضوع رده‌بندی شده‌اند.

در سال ۱۹۹۷ بارنز اند نوبل فروش آنلاین کتاب را نیز آغاز کرد. امروز وبسایت بارنز اند نوبل بزرگ‌ترین فروشنده‌ آنلاین کتاب در جهان است و به فروش کتاب‌های دست دوم نیز می‌پردازد. همچنین از سال ۲۰۰۹ به بعد این شرکت به چاپ کتاب‌های الکترونیکی نیز دست زده و آنها را در اختیار مشتریان قرار داده است.

حالا فروشگاه بارنزاندنوبل اولین قرارداد همکاری خود را با دانشگاه کارولینای شرقی برای مدیریت کتابفروشی‌های دانشگاهی را کلید زده است و به نظر می‌رسد هدفش از این کار بالا بردن قدرت خود در مقابل رقیب اصلی‌اش یعنی آمازون باشد.

فروشگاه آمریکایی در قرارداد خود با دانشگاه کارولینای شرقی به مسئولان این دانشگاه تضمین افزایش درآمدزایی کتابفروشی‌های زیر نظر دانشگاه را داده است و خاطر نشان کرده است که بتواند زمینه دسترسی بیشتر دانشجویان به کتاب‌های الکترونیک و چاپی این فروشگاه فراهم شود.

نوبل در قرارداد خود ذکر کرده است که بتواند بیش از یک میلیون دلار در اولین سال مدیریت خود بر فروشگاه‌های کتاب دانشگاه کسب کند که حدود ۹۰درصد فروش تخمین زده شده است. فروشگاه آمریکایی قول همکاری و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های دیگر مربوط به خدمات تکنولوژی کتابخانه‌ای و کتابفروشی را نیز داده است.

بارنزاندنوبل پیش از این در مطلبی نوشته بود که تاریخچه‌ کتاب‌فروشی در آمریکا نشان می‌دهد که آمازون هرگز بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی آنلاین یا غیرآنلاین دنیا نبوده است. در سال ۱۹۹۷، شرکت بارنز اند نوبل شکایتی حقوقی علیه آمازون مطرح کرد. آمازون پیشتر ادعا کرده بود که بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی دنیا است و بارنز اند نوبل بر کذب‌بودن این ادعا اصرار داشتند. آنها می‌گفتند آمازون اصلا یک کتاب‌فروشی نیست، بلکه دلال کتاب است.

کد خبر 584636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha