خبر توییتری یکی از نمایندگان مجلس از رای آوردن حذف معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها با درآمد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در سال با واکنش مردم روبه‌رو شد.

تبليغات تجاري بازيگران

به گزارش همشهری آنلاین، مالک شریعتی نیاسر (نماینده مردم تهران در مجلس) در صفحه شخصی خود در توییتر از دو مورد مصوبه در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ خبر داد؛ اول الزام دولت به تامین کپسول گاز مایع برای مناطق غیربرخوردار از گاز طبیعی و استانداردسازی استفاده از گاز مایع در دو میلیون خودرو (کاهش حوادث و افزایش درآمد صادراتی بنزین) و دوم حذف معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها با درآمد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در سال.

گرچه گرفتن مالیات از درآمد میلیاردی برخی سلبریتی‌ها نکته امیدوارکننده ماجراست اما برخی کاربران از رقم ۵۰۰ میلیونی گلایه کردند و در واکنش به رای آوردن این بند در بودجه ۱۴۰۰ آن را ناعادلانه خواندند؛ به ویژه اینکه بسیاری از کارگران و کارمندان با درآمد کمتر از ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان در سال مالیات می‌دهند و حالا معاف از مالیات بودن درآمد ۵۰۰ میلیونی چهره‌های سرشناس می‌تواند نوعی بی‌عدالتی تلقی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس هم در پاسخ به گلایه‌های مردم از عدد معیار ۵۰۰ میلیون تومان نوشت: «تا الان کلا با هر درآمدی معاف بودند. الان حد گذاشته شده که قطعا بهتر از گذشته است.» یا «تا قبل از این مصوبه کلا مالیات نمی‌دادند. الان درآمدهای نجومی‌شان مالیات می‌دهند.»

هر چند باید دید اگر قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در نهایت تصویب شود، مودیان مالیاتی چگونه می‌خواهند درآمد سالانه سلبریتی‌ها را محاسبه کنند و برای بالاتر از سقف ۵۰۰ میلیون آن مالیات در نظر بگیرند. در واقع، بسیاری از درآمدهای سلبریتی‌ها و چهره‌های سرشناس پنهان است و کسی نمی‌تواند برای از این درآمدها مالیات بگیرد.

پیش‌تر خبرهایی از درخواست میلیاردی برخی بازیگران سینما و تلویزیون یا درآمد میلیاردی گروهی دیگر از حضور در تبلیغات تلویزیونی و محیطی کالاها و برندهای تجاری منتشر شده بود که دست‌کم در شرایط فعلی دست یافتن به رقم دقیق قرارداد آنها ناممکن به نظر می‌رسد.

کد خبر 577988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha