دستگاه تمام‌خودکار آزمون ته‌نشینی دانشگاه یزد به عنوان تنها طرح برگزیده با ماهیت نوآوری در جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شد.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی، شهرام آقایی استادیار دانشکده مهندسی برق و آرش طهری دانشجوی دکترای مهندسی معدن این دانشگاه با ارائه طرح دستگاه تمام خودکار آزمون ته‌نشینی موفق به کسب عنوان تنها طرح برگزیده این جشنواره در بخش رقابتی دانش پژوهان و فناوران با ماهیت نوآوری شدند.

این دستگاه به منظور انجام تست‌های ته‌نشینی از مخلوط کردن نمونه‌ها تا شبیه‌سازی فرآیندهای مشابه در تیکنر و تعیین پارامترهای تیکنر مناسب، ارائه شده است. ارتقای عملکرد این دستگاه برای انجام همزمان سه آزمایش، شرایط مقایسه‌ای را در انجام تحقیقات و آزمایش‌ها فراهم آورده و جایگزین مناسبی برای روش پرخطا و زمان‌گیر دستی است.

از این دستگاه دو اختراع ثبت و تأییدیه‌های علمی و عملکردی آن نیز اخذ شده است. همچنین این طرح علاوه بر قرار گرفتن در بین طرح‌های برگزیده دانشگاه و استان یزد، در سال رونق تولید به عنوان یکی از ۱۱ طرح برگزیده ممتاز کشوری در زمینه رونق تولید انتخاب شد، این طرح همچنین گواهی اختراع نوآورانه از بنیادملی نخبگان را کسب کرده است.

کد خبر 577542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha