نخست‌وزیر اردن می‌گوید این کشور هم از شرکت فایزر واکسن کرونا می‌خرد و هم از طریق برنامه کواکس سازمان جهانی بهداشت واکسن دریافت می‌کند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بشیر الخصاونه روز یکشنبه در سخنرانی‌اش در پارلمان اردن گفت این کشور در معامله‌ای یک میلیون دوز واکسن کرونای شرکت فایزر را خریده است و قرار است ۲ میلیون دوز دیگر واکسن را نیز از طریق برنامه کوواکس سازمان جهانی بهداشت دریافت کند.

نخست‌وزیر اردن نگفت این کشور چه هنگامی این واکسن‌ها را دریافت می‌کند، اما مقامات وزارت بهداشت اردن گفته‌اند انتظار دارند نخستین محموله‌های واکسن شرکت داروسازی آمریکایی در ماه فوریه (بهمن) به این کشور برسند.

برنامه کواکس سازمان جهانی بهداشت برای رساندن واکسن کرونا به کشورهای با درآمد کم و متوسط در سراسر جهان بر پاشده است.

الخصاونه به پارلمان گفت ظرفیت نظام مراقبت بهداشتی اردن از ماه اکتبر (مهر) با افزودن تخت‌ها و بخش‌های جدید مخصوص بیماران کووید-۱۹ سه برابر شده است.

نصیر عبیدات، وزیر بهداشت اردن هفته پیش گفت که دولت امیدوار است برنامه واکسیناسیون رایگان را برای بیش از ۲۰ درصد جمعیت ۱۰ میلیون نفری این کشور به اجرا در آورد.

اردن پس از اوج‌گیری موج دوم شیوع کرونا در ماه نوامبر (آبان ماه) که با حدود ۶۰ مرگ در روز همراه بود، شاهد کاهش شدید موارد کووید-۱۹ بوده است.

اردن تا به حال ۲۹۸۲۰۸ مورد عفونت کرونا و ۳۹۰۳ مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

کد خبر 577466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha