دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

پویش «موتورسوار خوب» با تأکید به وضعیت هر منطقه در زمینه حضور موتورسواران و پیگیری ۴ موضوع آغاز شد.

شهرداری

به گزارش خبرنگار همشهری محله، هم‌زمان با آغاز پویش موتورسوار خوب در مناطق مختلف پهنه غرب، هر محدوده از پایتخت برنامه‌ای را با توجه به حضور موتورسیکلت‌سواران و بررسی مشکلات‌شان در محله‌ها آغاز کردند. برای مثال، در منطقه ۹ به سبب وجود بافت فرسوده و معابر تنگ و باریک، بیشترین موارد مرتبط با موتورسیکلت‌سواران شامل بروز سوانح و خطرات ناشی از رعایت نکردن قوانین ترافیکی و انضباط شهری و ورود به پیاده‌روها می‌شود.

به گفته «علیرضا خامسیان»، سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۹، در این منطقه پیش‌بینی شده است تا با استفاده از انواع تولیدات رسانه‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای متنوع فرهنگی، میزان آگاهی شهروندان به‌ویژه موتورسیکلت‌سواران، خانواده‌ها و افراد پیرامون آنها نسبت به سوانح و خطرات ناشی از رعایت نکردن قوانین ترافیکی و انضباط شهری، افزایش یابد. در منطقه ۵ با توجه به وسعت این بخش از پایتخت و وجود مراکز تجاری و تردد موتورسیکلت‌سواران جوان در بزرگراه‌ها، پس از برپایی جلسه‌ای با حضور مدیران آموزش و پرورش و پلیس راهور پیش‌بینی شده است، برنامه‌های آموزشی و ترویجی و هم‌چنین ساماندهی ناوگان موتورسیکلت‌سواران اجرایی شود.

در منطقه ۲۲ با توجه به وجود برج‌ها و حضور گسترده پیک‌های موتوری، علاوه بر آموزش درباره مخاطرات و آسیب‌های ناشی از رفتارهای نابهنجار و خلاف قانون برخی موتورسیکلت‌سواران، موضوع آموزش به راکبان کسب و کارها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 577364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha