گزارش‌ها درباره انتشار یک گونه جدید و احتمالا واگیرتر کروناویروس باعث وحشت‌زدگی در اروپا و فراسوی آن شده است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر این گونه جدید جهش‌یافته ویروس که B.1.1.7 نامیده شده است، در ابتدا در ماه سپتامبر (شهریور) در انگلیس شناسایی شد، و از آن هنگام به بعد به سرعت در حال انتشار بوده است.مقامات انگلیسی رسما در میانه ماه دسامبر (آذر ماه) رسما این گونه جدید را شناسایی کردند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس از دکتر اریکا ولتز، استاد بهداشت عمومی در امپریال کالج لندن نقل قول کرد که این گونه جدید می‌تواند تا ۷۰ درصد بیشتر واگیر باشد. اما به گفته خود ولتز هنوز زود است که در این باره اظهار نظر قاطعی کرد.

ویروس‌ها به طور معمول جهش پیدا می‌کنند و گونه‌های جدید جهش‌یافته لزوما زیانبارتر نیستند. کارشناسان همچنین گفته‌اند که واکسن‌های موجود هنوز بر ضد این گونه جدید کروناویروس موثر هستند.

این جهش باعث شده است برخی از کشورها مرزهایشان را ببندند و محدودیت‌های مسافرتی را باز هم سخت‌تر کنند.

از جمله کشورهایی که موارد عفونت با این گونه جهش‌یافته را گزارش کرده‌اند، می‌توان به هلند، فرانسه، سوئد، اسپانیا، سوئیس، دانمارک، آلمان، ایتالیا، کانادا، ژاپن، لبنان، سنگاپور، استرالیا، امارات، هند، کره جنوبی، فنلاند، پاکستان، آمریکا، ترکیه، بلژیک، برزیل، شیلی، نروژ، پرتغال، چین، تایوان، ایسلند و ایرلند اشاره کرد.

کد خبر 577309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha