پنج مورد شکل جدید واگیرتر کروناویروس که ابتدا در انگلیس شناسایی شد، در ژاپن یافت شده و روسیه نیز قرنطینه سخت‌تری بر مسافران از انگلیس را وضع کرده است.

Japan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین در ژاپن بر خلاف از کشورهایی آمریکایی و اروپایی شمار بالای عفونت‌های کروناویروس رخ نداده است، اما برای نخستین بار در ماه جاری شمار موارد عفونت به شدت در حالا بالا رفتن است  شمار موارد روزانه برای نخستین بار در این ماه از ۳۰۰۰ مورد گذشت.

پنج نفر دارای عفونت با شکل واگیرتر کووید-۱۹ اخیرا از انگلیس وارد ژاپن شده بودند. این افراد قرنطینه شده‌اند و مقامات بهداشتی در تلاش برای ردیابی افراد در تماس با این افراد و شیوع احتمالی عفونت آنها هستند.

ژاپن قبلا ورود مسافران از انگلیس به جز اتباع و ساکنان ژاپن را ممنوع کرده است.

شناسایی شکل جدید واگیرتر ویروس کرونا باعث سخت‌تر شدن کنترل‌های مسافرتی در سراسر دنیا شده است. برخی از کشورها به طور موقت کاملا مرزهایشان را بسته‌اند. چندین کشور دیگر از السالوادور تا فنلاند نیز ورود مسافران از انگلیس یا افراد انگلیسی را ممنوع کرده‌اند.

انتظار می‌رود ژاپن برنامه واکسیناسیون عمومی را از ابتدای سال جدید میلادی شروع کند. این کشور با جمعیت ۱۲۶ میلیون معامله‌هایی با شرکت‌های فایزر، آسترازنکا و مدرنا برای دریافت ۲۹۰ میلیون دوز را انجام داده است که برای ۱۴۵ میلیون نفر کافی است.

اما هیچکدام از این واکسن‌ها هنوز بوسیله سازمان ناظر دارویی در ژاپن تایید نشده‌اند و مقامات ژاپنی هنوز در حال مبارزه برای کنترل سرایت ویروس کرونا هستند.

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر از مردم خواسته است در تعطیلات طولانی سال نو در این کشور که هنگام مسافرت  دیدن دوستان و خویشاوندان در سراسر این کشور است، در خانه بمانند.

شکل جدید کروناویروس که باعث شده است بخش‌هایی از انگلیس در طول کریسمس به وضعیت تعطیلی تقریبا کامل سراسری در آیند، با وجود کنترل‌های بسیار سخت مرزی به کشورهای دیگر از استرالیا تا دانمارک راه یافته است.

یک شکل دیگر واگیرتر کروناویروس که در حال انتشار در آفریقای جنوبی است، نیز به انگلیس رسیده است. دانشمندان معتقدند این شکل ویروس باعث ابتلای بیشتر افراد جوانتر می‌شود و اندکی در برابر واکسن‌ها مقاوم‌تر است.

البته پژوهش‌ها هنوز برای ثابت کردن میزان خطرناک بودن این شکل جدید ویروس که ظاهرا علائم وخیم‌تری ایجاد نمی‌کند یا نیاز به درمان متفاوتی ندارد، ادامه دارد.

همچنین این  نگرانی وجود دارد که جهش‌های متعدد بیشتر در شکل جدید ویروس یافت‌شده در آفریقای جنوبی باعث شود ویروس توانایی ایجاد عفونت دوباره در افرادی را پیدا کند که قبلا به کرونا مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند.

جزئیات گونه جدید آفریقایی کروناویروس | واگیرتر، اندکی مقاوم‌تر در برابر واکسن و مبتلاکننده افراد کم‌سن

کد خبر 575442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha