دانشمندان در شیلی در حال تحقیق درباره جهش احتمالی کروناویروس جدید در پاتاگونیای جنوبی، یک منطقه دورافتاده در نوک قاره امریکای جنوبی هستند که دستخوش موج دوم غیرمعمولی از عفونت‌ها در هفته‌های اخیر شده است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دکتر مارسلو ناوارت از دانشگاه ماژلان شیلی گفت پژوهشگران «تغییراتی ساختاری» در پروتئین‌های گل‌میخی سطحی ویروس کرونا در این منطقه کشف کرده‌اند.

او گفت بررسی‌هایی برای شناخت بهتر جهش بالقوه ویروس در این منطقه و اثرات آن بر انسان‌ها در دست انجام است.

منطقه ماژلان در جنوب شیلی یک منطقه دورافتاده و پوشیده از یخ که شهرهایی کوچک و بندر «پونتا آرناس» در آن قرار دارند، پس از موج اول شیوع کرونا در اوائل سال در ماه‌های شهریور و مهر شاهد افزایش ناگهانی دوباره موارد عفونت بوده است.

بیمارستان‌ها در این منطقه دچار شیوع شدید تقریبا به طور کامل اشغال شده‌اند. مقامات وزارت شیلی گفتند انتقال ساکنان بیمار این منطقه را به شهر سانتیاگو، پایتخت کشور آغاز کرده‌اند.

سایر بررسی‌ها در خارج از شیلی نشان داده‌اند که کروناویروس می‌تواند تحول پیدا کند و خودش را با میزبان‌های انسانی تطبیق دهد.

یک بررسی مقداماتی که ساختار ویروس را پس از دو موج عفونت در شهر هوستون در آمریکا آنالیز کرد، نشان داد که گونه‌های واگیرتر ویروس در نمونه‌های اخیر غلبه پیدا کرده‌اند.

ناوارت تایید کرد که جهش‌های مشابهی در کروناویروس در جاهای دیگر مشاهده شده است، اما گفت انزوای نسبی و آب ‌و هوای بسیار سرد و توفانی منطقه ماژلان ممکن است اثرات ویروس را تشدید کرده باشد.

 او گفت:‌«برخی از متغیرها مانند سرما و با د با میزان بالاتر انتشار ویروس کرونا در جهان همراهی داشته‌اند.»

دانشمندان می‌گویند جهش‌ها ممکن است ویروس را واگیرتر کرده باشد، اما لزوما آن را مرگبارتر نمی‌کنند و مانع از تاثیربخشی واکسن بالقوه نمی‌شوند.

کد خبر 555963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha