شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تحقیقات بر سر اتهامات مربوط به فساد مالی ایهود اولمرت نخست وزیر این رژیم گسترش پیدا کرده است.

به گزارش الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای افزود: علاوه بر  تحقیق بر سر این مساله که آیا ایهود اولمرت مقادیر زیادی پول از یک بازرگان آمریکایی دریافت کرده یا خیر، اتهامات جدیدی در ارتباط با فساد مالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

روز جمعه 11 ژوئیه نیز ایهود اولمرت در اقامتگاه خود در بیت‌القدس دو ساعت در ارتباط با موارد اتهامی جدید مورد  بازجویی قرار گرفته بود.

پلیس و منابع قضایی رژیم صهیونیستی در همین راستا اعلام کرده‌اند: پرونده جدید فساد مالی که دوماه پیش علیه اولمرت مفتوح شده مربوط به پرداخت صد‌ها هزار دلار به وی از اوائل دهه 1990 میلادی تاکنون است. 

ال موندو نیز در این باره گزارش داده است: برمبنای پرونده جدید فساد مالی علیه اولمرت، وی در زمان تصدی مقام شهرداری بیت‌المقدس طی سال‌های 1993 تا  2003 و در زمان تصدی وزارتخانه‌ صنعت و تجارت رژیم صهیونیستی از تعداد زیادی از سازمان‌های صهیونیستی مستقر در سرزمین‌های اشغالی جهت تامین هزینه سفر‌های خارجی خود پول دریافت کرده است.

اولمرت در حالی پول سفر‌های خارجی خود را از این سازمان‌ها دریافت می‌کرده است که هر کدام از این سازمان‌ها بر این باور بودند که تنها سازمان‌های تامین کننده مخارج سفر‌های خارجی اولمرت هستند.

گفته می‌شود اولمرت پس از دریافت مبالغ مورد نیاز برای تامین مخارج سفر‌های خارجی خود این مبالغ را به دو حساب جداگانه واریز می‌کرده است.

پیشتر نیز اتهاماتی علیه  اولمرت به دلیل دریافت صدها هزار دلار پول از  یک بازرگان آمریکایی یهودی تبار موسوم به تالانسکی، وارد شده بود.

تالانسکی پیشتر و در بازجویی‌هایی که از سوی پلیس رژیم صهیونیستی به عمل آمده بود، به پرداخت 150 هزار دلار رشوه به اولمرت اقرار کرده بود.

در حالی که تالانسکی گفته است : بخشی از پولی که اولمرت به عنوان رشوه از وی دریافت کرده صرف خرید اقلام گرانقیمت شخصی برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده بود و او هرگز پول‌هایی را که به عنوان قرض به  اولمرت داده بود وصول نکرده است، اولمرت در جریان بازجویی پلیس رژیم صهیونیستی گفته است که این پول را صرف مبارزات انتخاباتی خود کرده بود.

کد خبر 57728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز