چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: دفتر مشاوران حقوقی دولت رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را درباره دستور شائول موفاز برای کشتار روزانه‌ 70 فلسطینی و درج آن در راستای جنایت‌های جنگی وی علیه فلسطینی‌ها آغاز کرده است

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ السفیر، چاپ لبنان، مناخیم مازوز دادستان کل دولت رژیم صهیونیستی، دستور انجام تحقیقات از شائول موفاز وزیر راه کنونی اسرائیل را در زمینه‌ دستورش مبنی بر کشتار هر روزه‌ی 70 فلسطینی در زمان ریاستش در ستاد مشترک ارتش اسرائیل که نوعی جنایات جنگی محسوب می‌شود، صادر کرد.

دیوید کرتشمر مشاور حقوقی رژیم صهیونیستی، تحقیقات علیه موفاز را خواستار شد. بر اساس این تحقیقات روشن شده است که موفاز از گروهی از افسران خواسته بود تا هر روز در سراسر کرانه باختری 70 فلسطینی را بکشند.

کرتشمر در این تحقیقات به سه گزارش خبری که از سوی خبرنگار روزنامه‌ هاآرتص تهیه شده بود، استناد کرده است.

وی گفت: فرمانده‌ این یگان گفته است سربازان ما بر اساس دستوری که از سوی موفاز دریافت کرده بودند به نیروهای امنیتی فلسطینی تیراندازی کردند.

این مشاور حقوقی رژیم صهیونیستی عنوان داشت: با توجه به تحقیقات کنونی علیه ایهود المرت نخست وزیر اسرائیل، هر یک از کسانی که در اسرائیل سابقه‌ فساد مالی یا جرایم جنگی در پرونده‌شان دارند، باید قبل از رسیدن به پست‌های بالاتر مورد بازپرسی قرار گیرند.

کد خبر 62432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز