در نخستین روز سال جدید میلادی خبر هک شدن سورس‌های شرکت مایکروسافت تایید شد.

مایکروسافت

به گزارش همشهری آنلاین، با شروع تعطیلات سال جدید میلادی اخبار تکنولوژی دچار رکودی متداول شده است اما در این میان شرکت مایکروسافت هک شدن کد سروسهایش (source code) را تایید کرد.

آی‌ای در گزارشی اعلام کرد پس از هک موسوم به بادهای خورشیدی (SolarWinds) شرکت مایکروسافت فعالیت‌های غیرمعمولی را در حساب‌های خود شناسایی کرده است.

این شرکت تایید کرد که به نظر می‌رسد امنیت آن‌ها پس از ایجاد برخی بی‌نظمی‌ها در "تعداد کمی از حساب‌های داخلی" به خطر افتاده است. یکی از این حساب‌ها "هاردی بود که برای مشاهده کد منبع در تعدادی از مخازن کد منبع" مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اعلامیه مایکروسافت بر نگرانی روزافزون در مورد مسایل مرتبط با هک SolarWinds می‌افزاید. این هک از نرم افزار نظارت بر شبکه شرکتی مستقر در تگزاس به عنوان سکوی پرشی برای نفوذ به شبکه‌های حساس دولت ایالات متحده و سایر شرکت‌های فناوری مطرح مانند مایکروسافت استفاده کرده است.

مایکروسافت پیش از این گزارش داده بود که مانند سایر شرکت‌های فناوری در ایالات متحده نسخه‌هایی مخرب از نرم افزار SolarWinds را در شبکه خود پیدا کرده است. دسترسی این بد افزار به کد منبع این شرکت خبری جدید است.

باید افزود که این خبر برای مایکروسافت و مشتریان آن بسیار نگران کننده است زیرا کد منبع مجموعه‌ای اصلی از دستورالعمل‌هایی است که یک نرم‌افزار یا سیستم عامل را اجرا می‌کند به همین دلیل یک کد منبع از این نوع معمولاً مانند یک راز کاملا محافظت می‌شود.

این شرکت از افشای اطلاعات بیشتر خودداری کرده است اما در طلاعیه رسمی خود به این نکته تاکید دارد که این فعالیت امنیت سرویس‌ها یا داده‌های مشتریان را به خطر نمی‌اندازد و این اطلاع‌رسانی در راستای رعایت شفافیت و مشتری‌مداری انجام شده است.

متخصصان مایکروسافت در حال ارتقا سیستم دفاعی و امنیتی خود هستند  وتحقیقات گسترده‌ای در حال انجام است با این حال این شرکت خاطرنشان کرد هیچ نشانه‌ای در مورد استفاده از سیستم‌های آن برای حمله به دیگران پیدا نکرده است.

مایکروسافت همچنین سعی کرد به مشتریان خود اطمینان دهد که در صورت لزوم به بررسی و بهبود سیستم‌های امنیتی خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 577210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha