یک سال از شروع شیوع ویروس کرونا در جهان گذشته و منع رفت و ‌آمد و سفرها افراد زیادی را دلتنگ سرزمین مادری خود کرده است. همین دلتنگی ایده اصلی کار یک شرکت انگلیسی شد تا هوای وطن را در غربت به فروش رساند.

بطری هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، یک شرکت انگلیسی بطری‌هایی از هوای وطن را به قیمت تقریبی ۳۰ دلار به مهاجران دلتنگ می‌فروشد.

با توجه به محدودیت‌هایی که برای سفر از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ ایجاد شده و مدام در حال تغییر است، بسیاری از افراد در سراسر جهان در \ یک سال گذشته دور از وطن مانده‌اند.

اوضاع با جهش ژن‌های ویروس کرونا در انگلستان سخت‌تر نیز شد و بسیاری از بریتانیایی‌ها در آستانه سال نو از سفر به سرزمین مادری خود محروم مانند.

یک شرکت انگلیسی از این شرایط استفاده کرده و بطری‌هایی از هوای "خالص" انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تولید می‌کند تا عطر اصیل انگلستان را به مشام افراد خارج از کشور برساند.

این بطری‌های نیم ‌لیتری که با قیمت ۲۵ پوند (حدود ۳۳ دلار) عرضه شده است، یک درپوش چوب‌پنبه‌ای دارد تا هر زمان که خواستید آن را باز کرده و ببویید.

شرکت مای بگیج اعلام کرده سفارشات خاص از مناطقی مشخص مانند کوهستان‌های ولز نیز پذیرفته و حتی سفارشاتی مانند "هوای متروی لندن" یا بوی مغازه "فیش اند چیپس" نیز دریافت می‌کند.

سخنگوی این شرکت گفت: "استشمام رایحه‌های خاطره‌انگیز باعث یادآوری‌های عاطفی و متاثر کننده می‌شود. ما باید به افراد دور از وطن کمک کنیم تا دوباره با خانه ارتباط برقرار کنند؛ حس بویایی ما در رابطه با احساسات بسیار حساس است."

در ترانه‌ای عربی آمده: و العطر عنده وفا اکثر من اصحابه؛ عطرها از صاحبانشان وفادارترند.

کد خبر 575376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha