نمایندگان مجلس آمریکا نسبت به تزریق واکسن کرونا واکنش‌هایی متفاوت و بعضا متناقض نشان دادند.

ایلهان عمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ذ هیل، نخستین نماینده زن مسلمان مجلس آمریکا در پاسخ به توئیتی که دریافت همراه با اولویت واکسن توسط سیاستمداران آمریکایی را به شوخی به دلیل سن بالا و اهمیت مدنی آنها دانست اعلام کرد: اگر فردی به دلیل موقعیت سنی خود واکسن کرونا را زودتر دریافت کند منطقی است.

"الهان عمر"، نماینده دموکرات کنگره با رد کردن این ایده که سیاستمداران، باید در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند، افزود: "شرم آور" است که مسئولین سیاسی به دلیل اهمیتشان زودتر از سایرین واکسن تزریق می‌کنند. ما از پزشکان و پرستاران و فعلان خط مقدم مبارزه با کرونا، معلمان و سایر افرادی که روزانه فداکاری می‌کنند مهمتر نیستیم؛ به همین دلیل است که من آن را دریافت نمی‌کنم. افرادی که بیشتر به آن نیاز دارند باید آن را دریافت کنند."

اعضای دیگر گروه موسوم به "اسکواد" یا جوخه که متشکل از سه نماینده رنگین پوست و جوان دیگر مجلس آمریکاست از جمله الکساندریا اوکاسیو-کورتز و آیانا پرسلی نیز از این ایده حمایت و اعلام کردند بعداز تزریق عمومی واکسن به مردم، برای تزریق واکسن کرونا اقدام خواهند کرد.

دیگر رهبران عالی‌رتبه سیاسی نیز از جمله "مایک پنس" معاون رئیس‌جمهور، روز جمعه اولین دوز واکسن فایزر را به همراه بانوی دوم "کارن پنس" واکسینه شدند.

رئیس جمهور منتخب "جو بایدن" روز دوشنبه اولین دوز واکسن ویروس کرونا را دریافت کرد. او گفت: "من این کار را انجام می‌دهم تا نشان دهم که مردم باید آمادگی لازم برای استفاده از واکسن را داشته باشند." "جای هیچ نگرانی نیست."

آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی و مسئول کنترل کرونا در آمریکا نیز روز دوشنبه اولین دوز واکسن مدرنا را به همراه دبیر بهداشت و خدمات انسانی دریافت کردند.

از دیگر سو، به گزارش واشنگتن پست، سناتور "جونی ارنست" که کووید-۱۹ را خبر جعلی پزشکان برای کسب پول می‌دانست، به عنوان عضوی از اولین گروه دریافت‌کنندگان واکسن در روز یکشنبه، مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش نیوزویک، او پیش از این و در یک کنفرانس خبری گفته بود نسبت به میزان مرگ و میر ویروس کرونا "بسیار بدبین" است و گمان می‌کند کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تعداد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را جعل می‌کنند.

واکسن شرکت‌های فایزر و مدرنا هم اکنون در آمریکا و انگلستان در حال تزریق است و شرکت‌های متعدد دیگری نیز در حال آماده‌سازی واکسن بیماری کووید-۱۹ هستند.

کد خبر 574690
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha