یک دانشجوی یونانی با شیوع کروناویروس و لغو شدن پروازها تصمیم به رکاب زدن تا خانه گرفت.

دوچرخه سوار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، کلون پاپادیمیتوریو در حالی رکاب می‌زد که حتی پس از گذشت صدها کیلومتر از سفرش با دوچرخه، هنوز از رسیدن به خانه مطمئن نبود. این دانشجوی ۲۰ ساله یونانی که در اسکاتلند تحصیل می‌کند، امکان بازگشت به آتن را با لغو شدن پروازها به دلیل بیماری همه‌گیر کووید۱۹ از دست داده بود.

در چنین شرایطی بود که کلون تصمیم گرفت این مسیر ۳۵۰۰ کیلومتری را دوچرخه سواری کند. او درباره سفر ۴۸ روزه خود می‌گوید: "تازه همین حالا متوجه بزرگی این دستاورد شدم؛ من چیزهای زیادی درباره خودم، محدودیت‌ها نقاط قوت و ضعف‌هایم آموختم و واقعا امیدوارم که این سفر حداقل یک نفر دیگر را ترغیب کند که از منطقه امن خود خارج شود و تجربه‌ای جدید و بزرگ را رقم بزند".

در مرز آلمان

کلون که سال سوم تحصیل خود را در دانشگاه آبردین سپری می‌کرد دیرتر از دوستان دیگرش برای بازگشت به خانه اقدام کرد و همین باعث شد سه بار بلیطش کنسل شود و بیش از یک ماه در اسکاتلند قرنطینه بماند. همین شرایط دشوار بود که او را به این فکر انداخت.

او پیش از این تنها یک بار در مسابقات دوچرخه‌سواری شرکت کرده بود و گاهی نیز تمریناتی داشت اما رکاب زدن چنین مسافت طولانی‌ای بیشتر شبیه یک رویای دست نیافتنی بود. او پس از خرید تجهیزات مورد نیاز، ایده خود را با خانواده و دوستانش در میان گذاشت. پدرش برای حمایت از تصمیم کلون یک شرط گذاشت: اینکه خانواده مرتبا از مسیر و موقعیت او مطلع باشند.

کنسرو ماهی ساردین، کره بادام زمینی و نان، کیسه خواب، چادر و تجهیزات دوچرخه  وسایلی بودند که او برای این سفر طولانی و دشوار تهیه کرد. پاپادیمیتریو به سی‌ان‌ان گفت که هر روز بین ۵۶ تا ۱۲۰ کیلومتر رکاب زده و از طریق انگلستان و سپس هلند،‌ چند روز در کنا رود راین در آلمان دوچرخه سواری کرده است.

بندر پاتراس در یونان

سپس از  اتریش گذشته و قبل از رسیدن به بندر یونانی پاتراس، در امتداد ساحل شرقی ایتالیا دوچرخه سواری کرده و از آنجا به آتن رفته است. در طول سفر، او در مزارع و جنگل‌ها چادرش را برپا می‌کرد و هر روز میزان پیشرفت و مسیر بعدی را مورد بررسی قرار می‌داد. کلون تقریبا  پس از ۵۰ روز سفر به خانه بازگشت و با استقبال خانواده، دوستان و همچنین افراد غریبه‌ای که مسیر پیشرفت او را دنبال می‌کردند روبرو شد.

این جوان یونانی گفت: "فکر می‌کنم اکنون  اعتماد به نفس بیشتری دارم و  به توانایی‌هایم آگاه شدم. سعی کنید هدفی واقعا بزرگ داشته باشید زیرا خواه به آن برسید یا نه، پیشرفت خواهید کرد شما چیزهایی راجع به خودتان یاد خواهید گرفت و شگفت‌زده خواهید شد."

کد خبر 531261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha