حذف سوخت‌های فوسیلی از صنعت خودرو برنامه‌ای است که توسط شرکت‌های بزرگ دنیا با قوت پیگیری می‌شود. در جدیدترین شگفتی این حوزه شرکت اپل تا سال ۲۰۲۴ خودروی برقی و بدون راننده خود را معرفی خواهد کرد.

اپل كار - خودرو برقي

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مخلوط آب و نمک یا باتری‌های برقی با طول عمر بسیار زیاد، مواد جایگزین سوخت‌های فوسیلی در صنعت خودرو هستند که هر روز نیز پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای دارند.

جدیدترین خبر اینکه شرکت اپل اعلام تا سال ۲۰۲۴، خودروی برقی و بدون راننده خود را معرفی خواهد کرد.

بیزینس اینسایدر اما ورود به این بازار را سخت دانست و نوشت اپل باید رقابت سرسختی با شرکت‌های مطرح در این حوزه داشته باشد؛ این خبر که ابتدا توسط رویترز منتشر شده است ورود شرکت اپل به صنعت خودرو را به سال ۲۰۱۴ مربوط می‌داند.

اپل به عنوان یک شرکت چندملیتی که در فناوری پیش‌رو است شاید قابلیت‌های خاصی برای طراحی و ساخت خودرو برقی داشته باشد اما در رقابت با غول‌های این صنعت همچون تسلا موتورز، قطعا دچار چالش خواهد شد.

برخی منابع آگاه، مزیت شرکت اپل را طراحی باتری‌های ارزان‌تر و مستقل از سیستم داخلی خودرو عنوان کردند و گفتند پروژه خودروی شرکت اپل "تیتان" نام دارد.

تا پیش از این گمان می‌رفت معرفی "اپل کار" تا سال ۲۰۲۴ انجام شود اما شاید به دلیل شرایط پندمی کرونا به تعویق بیفتد.

از سوی دیگر گفته می‌شود که اپل ممکن است به هیچ وجه ماشین خود را نساخته و تصمیم بگیرد در عوض باتری و فناوری خودرانگی را در وسایل نقلیه یک خودروساز موجود ادغام کند.

هم‌اکنون خودروهای سواری، اس‌یووی و حتی کامیون‌های برقی در حال تسخیر بازار هستند و به نظر می‌رسد اپل راه دشواری پیش‌رو خواهد داشت.

کد خبر 574879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha