بازار مسکن در اهواز چند وقتی است حاشیه‌ساز شده است؛ پس از آنکه معاون وزیر راه و شهرسازی از رتبه دوم اهواز در گرانی مسکن خبر داد، حالا رئیس اتحادیه املاک کرج می‌گوید اهوازی‌ها به بازار مسکن مرکز استان البرز روی آورده‌اند.

خانه و مسكن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، معاون وزیر راه مدتی پیش ادعا کرده بود قیمت مسکن اهواز بعد از تهران رکوددار گرانی و علت آن سیل درخواست عراقی‌ها برای خریدن خانه در این شهر است. این ادعا گرچه تکذیب شد اما حالا خبرها حاکی از آن است که موج تقاضای اهوازی‌ها برای خریدن خانه در کرج راه افتاده و البته به نظر می‌رسد با وضعیت دشوار آنها در فصل بارندگی و آبگیری خانه‌هایشان بی‌ارتباط نباشد.

محمد قمی، رئیس اتحادیه املاک کرج افزایش تقاضای اهوازی‌ها را برای خریدن خانه در کرج تایید می‌کند و آنها را مشتری ثابت بازار مسکن مرکز استان البرز می‌داند. ماه گذشته هم محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفته بود: «میانگین بهای خرید و فروش هر متر مربع خانه در ایران ۱۵.۲ میلیون تومان است. در این بین استان‌های تهران و خوزستان به ترتیب بالاترین قیمت را دارند که علت افزایش غیرمنطقی قیمت در خوزستان، سرمایه‌گذاری خارجی است.»

محمد قمی، رئیس اتحادیه املاک کرج گریزی هم به آینده بازار مسکن می‌زند و توصیه می‌کند مردم برای خریدن خانه فعلا دست نگه دارند، چرا که به عقیده او قیمت ملک تا شب عید کاهشی است. قمی اواسط آذرماه از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خانه‌های کرج خبر داده بود و حالا همچنان اعتقاد دارد قیمت‌ها از این هم پایین‌تر می‌آید. او می‌گوید: «قیمت خانه دوباره بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان شده و معتقدیم خریداران برای خریدن خانه عجله نکنند چرا که ارزان می‌شود.»

کد خبر 577069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha