یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اخطار جدی ایران درباره پاسخ قاطع به هرگونه ماجراجویی در خلیج فارس را موجب فراری دادن ناو نیمیتز دانست.

لارگانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«رنگ باختن جنگ روانی آمریکا و اخطار جدی ایران درباره پاسخ قاطع به هرگونه ماجراجویی در خلیج فارس و منطقه، باعث تصمیم کاخ سفید برای فراری دادن ناو نیمیتز‬⁩ و بازگرداندن ⁧‫ابوطیاره‌های B۵۲‬⁩ به پایگاهشان در آمریکا شد.»

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت، نسبت به هرگونه ماجراجوئی نظامی آمریکا در خلیج فارس هشدار داد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد یادآور شده است: به موازات این تحرکات، مقامات آمریکا نیز همچنان به ارائه اطلاعات جعلی، ایراد اتهامات بی اساس و بیانات تهدیدکننده و تحریک‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده‌اند و مجموع اینگونه اقدامات ستیزه‌جویانه این کشور، محیط امنیتی پرتنش این منطقه بسیار حساس را وخیم‌تر ساخته است.

در این نامه اضافه شده است: این اقدامات جنگ‌طلبانه اگر کنترل نشود، می‌تواند تنش را به سطح هشدار دهنده‌ای افزایش دهد و بدیهی است که مسئولیت کامل تمام عواقب آن نیز بر عهده آمریکا خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ناو هواپیمابر "یو اس اس نیمیتز" منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را به سمت پایگاه دریایی "نورفولک" در ایالت ویرجینیا ترک کرد.

کد خبر 577027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha