نماینده مردم اهر و هریس با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌اش از امکانات اینترنتی بهره ناچیزی برده است، گفت: برنامه «شاد» برای دانش آموزان به برنامه غم و غصه تبدیل شده است.

احمد محرم زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خانه ملت، احمد محرم زاده یخفروزان در نشست علنی امروز(چهار شنبه، ۱۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(ع) و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، خطاب به مردم حوزه‌انتخابیه‌اش، عنوان کرد: شما از نعمت فراوان الهی، معادن و عناصر بسیاری برخوردار هستید ولی این مردم تا امروز در شرایط بسیار سخت معیشتی زندگی کردند ولی نتوانستند از این نعمات بهره ببرند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از وزیر صمت خواست تا دستور فوری برای اکتشاف معادن اهر و هریس به ویژه معادن مس را صادر کند تا از ادامه خیانت به کشور جلوگیری شود.

وی ادامه داد: سایه سنگین بیکاری جوانان و محرومیت مردم منطقه می‌‎طلبد که مسئولان منطقه‌ای و کشوری از ظرفیت‌های شناخته و ناشناخته اهر و هریس همچون کشاورزی, دامپروری، معدن, گردشگری, صنعت فرش دستباف و صنایع پایین دستی و تبدیلی حمایت کنند که با حمایت‌ها می‌توانیم دراین حوزه صادرکننده نیز باشیم.

محرم زاده تصریح کرد: متأسفانه نحوه تنظیم بودجه کل کشور تا کنون طوری تنظیم شده که توسعه متوازن در جای جای ایران به ویژه منطقه ارسباران نادیده گرفته شده است، بودجه تأثیرگذارترین سند توسعه و گزارش انضباط دولت است، از هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس درخواست دارم مناطق محروم کشور را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی خطاب به وزیر ارتباطات گفت: منطقه اهر و هریس از امکانات اینترنتی, بهره ناچیزی برده است و برنامه «شاد» دانش آموزان به برنامه غم و غصه تبدیل شده است. هرچند مدیرکل استان تلاش خوبی دارند اما دستور ویژه صادر کنید که این مشکل برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس، همچنین خواستار رسیدگی  وزیر ارتباطات به وضعیت کارگزاران روستایی شد و خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: حل مشکل رتبه بندی فرهنگیان باید در دستور کار قرار گیرد و معلمان پیش دبستانی، حق التدریس و غیرانتفاعی نیز ساماندهی شوند.

وی خطاب به رئیس جمهور, اظهار کرد: جذب رسمی ایثارگران عزیز به هر عنوانی که مشغول هستند تبدیل به قانون شده است و اخیراً سازمان امور استخدامی بخشنامه‌ای صادر کرده که تعدادی از قلم افتاده‌اند و باید این بخشنامه اصلاح شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بر همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری تأکید کرد و خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال اهر و هریس و منطقه زرخیر ارسباران به شبکه راه آهن سراسری درخواست عموم مردم روستاهای اهر و هریس است که باعث توسعه منطقه خواهد شد، قویا از شما می‌خواهم که این موضوع در برنامه کاری شما قرار گیرد.

محرم زاده خطاب به وزیر جهاد کشاوزی نیز اضافه کرد: آقای وزیر ده‌ها هزار تن سیب مردم ارسباران در سردخانه‌ها مانده است و نه بازار داخلی داریم و نه خارجی؛ به داد کشاورزان برسید.

کد خبر 576827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha