روند صعودی آمار بیماران مبتلا به کووید۱۹ در مازندران طی یک هفته اخیر، وضعیت قرمز کرونایی را به ۴ شهرستان این خطه شمال کشور برگردانده است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مازندران ۲۲ شهرستان دارد که پیش از این وضعیت ۱۷ شهرستان آن از نظر کرونایی نارنجی و ۵ شهرستان آن زرد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شنبه هفته جاری در نشست ستاد مقابله با کرونای استان هشدار داده بود که با توجه به مجموعه عوامل اثرگذار بر وضعیت کرونایی هر منطقه، شرایط ۱۲ شهرستان استان بسیار شکننده و به قرمز نزدیک شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اما امروز گفت: تبدیل وضعیت ۴ شهرستان استان به قرمز را وزارت بهداشت به صورت رسمی اعلام کرده است. این ۴ شهرستان ساری، آمل، سوادکوه شمالی و رامسر هستند.

دکتر سیمین بابایی گفت: بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، وضعیت ۱۸ شهرستان دیگر استان هم نارنجی است و در حال حاضر هیچ شهرستانِ دارای وضعیت زرد نداریم.

بابایی گفت که تمامی محدودیت‌های کرونایی مرتبط با رنگ‌بندی از فردا پنجشنبه ۱۱ دی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی اجرا خواهد شد.

وضعیت قرمز برای کل مازندران 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، وضعیت کرونایی استان را نگران‌کننده خواند و اظهار داشت: اگرچه در ارزیابی وزارت بهداشت وضعیت تنها چند شهرستان با معیار بیماران قطعی بستری و ضریب خطرپذیری قرمز اعلام شده، ولی وضعیت کلی مازندران با توجه به روند افزایشی آمار بیماران جدید، نگران‌کننده و شکننده است.

وی دلیل نگران‌کننده بودن وضعیت کرونایی مازندران را شرایط خاص این استان اعم از تعاملات اجتماعی زیاد، گردشگر پذیری، به‌هم‌پیوستگی جغرافیایی شهرها و روستاها و تراکم زیاد جمعیتی عنوان کرد و افزود: با توجه به این که مازندران همچنان روند افزایشی آمار بیماریابی را طی می‌کند و وارد پیک موج سوم نشده است، باید همه رعایت کنند تا با کمترین خسارت و آسیب این مرحله را پشت سر بگذاریم.

دکتر بابایی اظهارنظر قطعی در مورد قرارگیری استان در دوره پیک موج سوم کرونا را به هفته آینده موکول کرد و گفت: آمار بیماران جدید بستری در یک هفته آینده وضعیت استان را از لحاظ ورود به پیک موج سوم یا عدم ورود به این پیک مشخص خواهد کرد.

پیش از این در ارزیابی وزارت بهداشت و درمان که ۲۹ آذرماه منشتر شد از ۲۲ شهرستان مازندران ۱۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان بابلسر، میاندورد، فریدونکنار،  سوادکوه و سیمرغ در وضعیت زرد قرار داشتند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی تمام مشاغل به جز مشاغل سطح یک، منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، ممنوعیت ورود و خروج خودروهای غیربومی و نیز دورکاری یک تا دوسوم کارکنان ادارات ازجمله محدودیت‌های جامع کرونایی برای مناطق دارای وضعیت قرمز است.

برای شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی هم مشاغل سطح۴ اجازه فعالیت ندارند، مشاغل گروه ۲ و ۳ با محدودیت فعالیت تا ساعت ۱۸ مواجه هستند، منع تردد شبانه از ۲۱ تا ۴ صبح و نیز منع ورود و خروج خودروهای غیربومی برایشان اعمال می‌شود.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل که روز گذشته نهم دی ماه منشتر شد ،هم اکنون هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

کد خبر 576816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha