چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرد در آینده نزدیک یک مدل جدید از پردازنده قدرتمند پاور ۶ خود را با سرعت محاسباتی ۵ گیگاهرتز به بازار خواهد داد.

به گزارش پی‌سی‌ورلد، تاکنون هیچ‌کدام از شرکتهای بزرگ تولیدکننده پردازنده‌های رایانه‌ای، از جمله اینتل، ای‌ام‌دی و سان‌مایکروسیستمز پردازنده‌ای با سرعت محاسباتی  ۵گیگاهرتز به بازار نداده‌اند. پردازنده جدید پاور۶ شرکت آی‌بی‌ام به‌رغم برخورداری از سرعت و فرکانس فعالیت بسیار بالا، دارای معماری ویژه‌ای است که مانع از بالا رفتن دما در آن می‌شود.
 پردازنده پاور۶ دو هسته محاسباتی مجزا دارد و با استفاده از معماری  ۶۵نانومتری طراحی شده و این بدان معناست که مدارهای مورد استفاده در آن دارای ضخامت تنها  ۶۵نانومتر هستند.(نانومتر واحد طول برابر با یک میلیاردم متر است.)
شرکت آی‌بی‌ام پردازنده جدید را که ویژه استفاده در رایانه‌های سرور طراحی شده، در اواسط سال ۲۰۰۷به بازار خواهد داد. به گفته کارشناسان رایانه‌ای، آی‌بی‌ام با تولید این پردازنده سریع و  ۵گیگاهرتزی درست برخلاف تلاشهای اخیر شرکتهای بزرگ سازنده پردازنده‌ها اقدام کرده است زیرا شرکتهایی نظیر اینتل و ای‌ام‌دی در سالهای اخیر سرعت پردازنده‌های خود را قربانی کاهش مصرف برق در آنها کرده‌اند. پردازنده جدید پاور۶ که جایگزین پردازنده‌های پاور5 شرکت آی‌بی‌ام می‌شود، دارای ویژگی‌هایی است که در رایانه‌های معمولی کارایی نداشته و برای اهدافی نظیر محاسبات پیچیده علمی، پردازشهای گرافیکی، پیش‌بینی‌های جوی و صنایع دفاعی کارایی خواهد داشت.
کد خبر 5765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز