یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات دبی (Gitex 2006) با حضور بیش از 3 هزار شرکت معتبر از 60 کشور جهان ماه آینده در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های شهر دبی برگزار می‌شود.

 از جمله شرکت‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه جیتکس 2006 می‌توان از مایکروسافت، سونی، اوراکل و هیولت پاکارد (hp) نام برد.

همچنین امسال برای نخستین بار نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات گلف‌کامز (GULFCOMMS) با حضور شرکت‌های فعال در صنعت ارتباطات هم‌زمان با نمایشگاه جیتکس در دبی برگزار می‌شود.

 از جمله شرکت‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه گلف‌کامز نیز می‌توان از نوکیا، اتصالات، فرانس تله‌کام، اینمارست، مدیارینگ، نت‌تو‌فون و ثریا نام برد.

نمایشگاه گلف‌کامز در سالن تازه تاسیس زبیل با مساحت 15 هزار متر مربع برگزار خواهد شد و در آن آخرین دستاوردهای صنعت ارتباطات چون تکنولوژی‌های بی‌سیم و ماهواره‌ای به نمایش درخواهد آمد.

هلال سعید الماری، مدیر عامل مرکز تجارت جهانی دبی که مسوولیت سازماندهی و برگزاری این دو نمایشگاه را بر عهده دارد، می‌گوید: «ما خوشحالیم که نمایشگاه جیتکس به عنوان بزرگترین رویداد منطقه در عرصه فناوری اطلاعات، سکوی خوبی برای همکاری‌های علمی و تجاری در زمینه صنعت آی‌تی در منطقه خاورمیانه فراهم کرده است. با رشد بازار محصولات آی‌تی در خاورمیانه و شمال آفریقا، روز به روز بیشتر بر اهمیت این نمایشگاه افزوده می‌شود.»

بنا بر تخمین شرکت تحقیقاتی IDC، در سال 2006 کاربران جهان در مجموع 2/1 تریلیون دلار در زمینه صنعت آی‌تی هزینه خواهند کرد که این رقم با رشدی 6 درصدی تا سال 2010 به 5/1 تریلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که تحقیقات همین مرکز تحقیقاتی نشان می‌دهد بازار آی‌تی خاورمیانه و شمال آفریقا از 9/6 میلیارد دلار در سال 2003 به 4/13 میلیارد دلار در سال 2008 خواهد رسید.

نمایشگاه جی‌تکس یکی از 3 نمایشگاه برتر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (پس از نمایشگاه‌های CeBIT و Computex آلمان) است. جی‌تکس که سال گذشته بیست و پنجمین سالگرد برگزاری خود را جشن گرفت، بازتابی از پیشرفت صنعت آی‌تی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه محسوب می‌شود.

همچنین در حاشیه جی‌تکس 2006 کنفرانس دیتاماتیکس با موضوعاتی چون مدیریت آی‌تی، خدمات وب، برنامه‌های دارای متن باز، پروتکل ارسال صدای VOIP، سخت‌افزار، شبکه‌های بی‌سیم، تکنولوژی‌های تلفن همراه، شبکه و ذخیره اطلاعات برگزار می‌شود.
نمایشگاه جی‌تکس امسال از 18 تا 22 نوامبر (27 تا 31 آبان) برگزار می‌شود.

کد خبر 5586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز