فوق تخصص جراحی‌ تومورهای استخوانی بیمارستان طالقانی گفت: درمان ۳۰ تا ۷۰ درصد تومورهای سرطان استخوان با تشخیص به موقع امکان پذیر است.

سرطان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  دکتر امین کریمی، تومورهای استخوانی را از جمله سرطان‌های با منشا دستگاه اسکلتی شامل استخوان و عضلات اندام‌ها ذکر کرد که با سایر سرطان‌ها تفاوت دارند و گفت: درمان  این تومورها نیازمند همکاری تیمی متشکل از فوق تخصص جراحی تومورهای استخوانی،  جراح عروق، انکولوژیست، رادیولوژیست  و پاتولوژیست است.

این فوق تخصص جراحی تومورهای استخوانی بیمارستان طالقانی درخصوص علل ایجاد سرطان استخوان، گفت: تومورهای استخوانی علت شناخته شده‌ای ندارند و به دلیل برخی تغییرات ژنتیکی در طول زندگی ایجاد می‌شوند.

به گفته وی، ممکن است برخی سلولها از کنترل خارج شده و به صورت سرطانی رشد کنند، در برخی از انواع معدود بیماری نیز سابقه ژنتیکی خاصی مشاهده می‌شود.

دکتر کریمی با اشاره به علایم و نشانه‌های تومورهای استخوانی گفت:  درد شایع‌ترین علامت تومور استخوانی است که به صورت مداوم و در شب‌ها  شدت می‌یابد. در حالی که تومورهایی که در بافت نرم ایجاد می‌شوند  بدون درد بوده و سریعا" رشد می‌کنند.

سرطان استخوان و علائم آن را بشناسید

این فوق تخصص جراحی تومورهای استخوانی با تاکید بر این که تومورهای استخوانی را باید جدی گرفت، خاطرنشان کرد:  تاخیر در مراجعه به پزشک فوق تخصص تومور استخوانی ممکن است جان بیمار را به خطر اندازد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر کریمی در پایان تاخیر در مراجعه بیمار را باعث پیشرفت تومور و آسیب به سایر ارگان‌ها برشمرد و افزود: با درمان به موقع بیمار با استفاده از جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی بیمار بین ۵۰ تا ۷۰ درصد شانس زندگی دارد در حالی که تاخیر در مراجعه باعث پیشرفت تومور و آسیب به سایر ارگان ها شده و شانس بهبودی بیمار را کاهش می‌دهد.

کد خبر 576362
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha