مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
۰ نفر

کلسیم نقشی حیاتی برای سلامت قلب، استخوان، دندان، اعصاب و خون دارد.

calcium

مردان و زنان ۵۰ ساله و بالاتر به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز نیاز دارند. بهترین راه برای به دست آوردن کلسیم مورد نیاز از طریق غذا است: فراورده‌های لبنی، سبزیجات برگ‌دار، آب پرتقال غنی‌شده با کلسیم، کنسرو ماهی ساردین و سالمون، لوبیای سویا، توفو و کدو حلوایی.

اغلب افراد می‌تواننند دست کم ۷۰۰ میلی‌گرم کلسیم را از غذاها به دست آورند و بسیاری هم مقدار بیشتری به دست می‌آورند. اگر می‌خواهید قرص کلسیم به عنوان مکمل کلسیم به دست آمده از رژیم غذایی مصرف کنید،  قرص‌های با دوز پایین مانند ۵۰۰ میلی‌گرم برای اغلب افراد کافی خواهد بود.

مکمل‌های کلسیم در سال‌های اخیر به علت رابطه بالقوه‌شان با بیماری قلبی و حمله قلبی خبرساز شده‌اند. اما ارزیابی‌های انجمن‌های تخصصی از شواهد موجود رابطه‌ای میان مکمل‌های کلسیم و خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ زودرس نیافته‌اند.

این یافته‌ها به این معنی نیست که شما هر چقدر بخواهید می‌توانید مکمل کلسیم مصرف کنید. مصرف بیش از کلسیم می‌تواند به بالا رفتن کلسیم خون بینجامد که به نوبه خود باعث تهوع، استفراغ، اغتشاش شعور و سایر علائم عصب‌شناختی می‌شود. مصرف بیش از حد مکمل‌های کلسیم همچنین با خطر بالاتر دچار شدن به بیماری کلیوی و سرطان پروستات مهاجم ارتباط داده شده است.

کد خبر 576299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha