همشهری آنلاین: دولت انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد، شرایط سخت‌تری را در زمینه صدور ویزا برای اتباع ۱۱ کشور دیگر جهان اعمال می‌کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام معاون امور مرزی و مهاجرتی وزارت کشور انگلیس، این ۱۱ کشور شامل بولیوی، بوتسوانا، برزیل، لسوتو، مالزی، موریس، نامیبیا، آفریقای جنوبی، سوازیلند، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا می‌شوند.

لیام بورن در بیانیه‌ای گفت: این ۱۱ کشور پس از مطالعات انجام شده در زمینه بازنگری مقررات ویزا و بر اساس میزان خطری که ممکن است اتباع آنها هنگام حضور در انگلیس برای این کشور ایجاد کنند، به فهرست قبلی اضافه شده‌اند.

پیش از این انگلیس برای اتباع حدود ۱۰۰ کشور جهان مقررات جدید ویزا را که شامل انگشت‌نگاری نیز می‌شود، اعمال کرده بود.

این مقام وزارت کشور انگلیس گفت: نظام جدید صدور ویزا به خوبی کار می‌کند و ما هیچ ابایی نداریم که این مقررات را در مواردی که از سوی اتباع برخی کشورها احساس خطر کنیم، توسعه دهیم.

وی افزود: با اجرای مقررات جدید ویزا ما موفق شدیم در یک سال گذشته از ورود حدود سه هزار نفر از کسانی که تلاش داشتند به نوعی هویت خود را مخفی کنند، جلوگیری نماییم.

دولت انگلیس در بازنگری شرایط صدور ویزا مواردی نظیر امنیت گذرنامه‌ها، میزان همکاری کشورها با دیپورت افراد مشکل‌دار، میزان جنایات ارتکابی، اشتغال غیرقانونی و میزان خطرات احتمالی تروریستی را مدنظر قرار می‌دهد.

کد خبر 57627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز