دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا قصد دارد مهاجرت به اروپا را بیش از گذشته کنترل کند.

اشپیگل آنلاین گزارش داد، ریاست فرانسوی اتحادیه اروپا در اجلاس امروز (دوشنبه 17 تیر) 27 وزیر کشور این اتحادیه که در کن برگزار شد، «میثاق مهاجرت و پناهندگی» را ارایه داد که عنصر مرکزی سیاست مهاجرتی را تدوین کرده است.

بر اساس این میثاق، اتحادیه اروپا قصد دارد راه‌های قانونی مهاجرت را برای نیروی کاری که لازم دارد، بگشاید. مهاجران غیرقانونی هم باید به کشورشان بازگردانده شوند، با این حال در صورت داشتن دلایل اقتصادی می‌توانند مجوز اقامتی دریافت کنند.

پیش‌نویس اولیه فرانسه برای ممنوعیت تسهیلات قانونی مهاجرت بدون مجوز اقامت، رای نیاورد. اسپانیا تغییراتی را بر این متن اعمال کرد که اعطای مجوز توقف را همانند گذشته میسر می‌کرد. دولت مادرید از چند سال پیش به حدود 700 هزار مهاجر غیرقانونی مجوز اقامت داده است، در همین حال این افراد نمی‌توانند کار دایم داشته باشند. آلفردو پرز روبالکابا (Alfredo Perez Rubalcaba)، وزیر کشور اسپانیا از تغییرات اعمال شده ابراز رضایت کرد.

در متن اصلاح شده آمده است: «شورای اروپا به این توافق رسید که به خاطر دلایل بشردوستانه یا اقتصادی، چهارچوب قوانین ملی را به صورت موردی و نه قانون‌گذاری عمومی محدود کند.»

کد خبر 57310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز