انستیتوی سرم هند، سازنده محلی واکسن کرونای آکسفورد/آسترازنکا روز دوشنبه اعلام کرد انتظار دارد دولت‌های بریتانیا و هند در چند روز آینده این واکسن را تایید کنند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز آدار پوناوالا، مدیر ارشد اجرایی این شرکت  روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «شما به زودی اخبار خوبی از بریتانیا خواهید شنید» و افزود احتمالا مدت کوتاهی بعد از آن هم سازمان ناظر دارویی هند واکسن آسترازنکا را تایید خواهد کرد.

او گفت: «تا ماه ژانویه باید مجوز واکسن آسترازنکا/آکسفورد صادر شده باشد.»

آسترازنکا قبلا ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن را تولید کرده است و خواهد توانست تا ماه مارس (اواخر اسفند) با به کار افتادن یک کارخانه جدید ظرفیت تولیدش را تا ۱۰۰ میلیون دوز در ماه بالا ببرد.

هند می‌خواهد از ژانویه به بعد ۶۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا در شش تا هشت ماه ۶۰۰ میلیون دوز واکسن تولید کند. سازمان ناظر دارویی هند تایید واکسن فایزر/بیونتک و واکسن دیگر تولید شده بوسیله شرکت بیهارات بیوتک هند را مد نظر قرار داده است.

برخی از ایالت‌های هند روز دوشنبه شروع به آزمایش سیستم‌های تحویل واکسن کووید-۱۹ و وارسی همه‌چیز از  پلتفرم‌های فناوری‌شان تا زیرساخت ذخیره کردن واکسن که برای واکسیناسیون میلیون‌ها نفر لازم است، کردند.

مقامات بهداشتی ایالتی ۱۹ مرکز واکسیناسیون برپا کرده‌اند که در هر کدام ۲۵ گیرنده واکسن خیالی که کارکنان بهداشتی نقش آنها را بازی می‌کنند، وجود دارد تا کل روند تلقیح واکسن از جمله سیستم‌های پایش آنلاین آزمایش شود.

زیرساخت زنجیره سرد برای توزیع واکسن نیز در این مانور در حال آزمایش است.

هند پس از ایالات متحده بیشترین موارد ثابت‌شده عفونت کرونا را در جهان دارد و تا به حال ۱۴۷۹۰۱ مرگ ناشی از بیماری گزارش کرده است.

کد خبر 576258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha