رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همه دستگاه‌ها باید برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره‌جنوبی تلاش کنند.

ایران و کره جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی اشاره کرد و گفت: معتقدم کره جنوبی در زمین ایالات متحده در حال ایفا کردن نقش است و البته در مسیر غیر انسانی و خارج از عرف دیپلماتیک نسبت به بلوکه کردن منابع ایران اقدام کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: صرف نظر از اینکه چنین اقدامی غیر قابل پذیرش و مورد تایید موازین حقوق بین‌الملل نیست، اما باید با بهره گیری از یک دیپلماسی قوی و هوشمند، نسبت به بازگرداندن منابع موجود در کره جنوبی و سایر کشورها که منابع مالی ما در آنجا بلوکه شده‌اند اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای آزاد کرد منابع کشورمان تلاش همه جانبه‌ای نیازمند است و باید از ظرفیت‌های مجلس نیز استفاده شود تا این مهم انجام بگیرد.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

وی اظهار کرد: بازار ایران برای کره‌ای بسیار مطلوب بوده؛ بنابراین یکی از راه‌های جدی ما بایستی جلوگیری از واردات کالاهای کره‌ای باشد و قطعا در این بخش می‌توانیم پاسخ شایسته‌ای به رفتار کره‌ای‌ها بدهیم؛ البته نباید از دیگر ظرفیت‌ها همچون مسائل حقوق بین‌الملل و رایزنی‌های دیپلماتیک غافل شد و باید به نحوی عمل شود که کشورهای مذکور به خود بیایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های کشور اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان تلاش کنند.

کد خبر 575781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha