طراح و سازنده دستگاه جت پلاسما گفت: نوع جدیدی از جت‌پلاسما را طراحی کردم که در این دستگاه تخلیه بار الکتریکی به طول کامل حذف می‌شود.

دستگاه جت‌پلاسما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امید نصرتی گفت: امروز با پیشرفت تجهیزات پزشکی برای پلاسماها نیز به صورت گسترده در زمینه‌های زیبایی، درمانی و دندان‌پزشکی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. جت‌پلاسماهای کنونی، عمل یونیزاسیون را با استفاده از تخلیه الکتریکی با ولتاژ بالا انجام می‌دهند که این روش دارای معایبی از قبیل مصرف انرژی بالا برای ایجاد تخلیه الکتریکی و خرابی پیوسته الکترودها در اثر تخلیه الکتریکی است. روش تخلیه الکتریکی باعث مشکلات دیگری از جمله شوک‌های الکتریکی به بیمار یا کاربر، ایجاد سوختگی در بافت و آسیب‌های شدید در سیستم عصبی بیمار می‌شود.

این پژوهشگر مشهدی افزود: با توجه به مسائل مطرح شده، اقدام به طراحی و ساخت نوع جدیدی از جت‌پلاسما کردیم. در ساخت این دستگاه به طور کلی روش تخلیه الکتریکی را حذف کردیم. در ساخت این دستگاه از میدان مغناطیسی متمرکز برای یونیزه کردن گاز استفاده کردیم. در این روش تمامی مشکلات و خطرات احتمالی برطرف شده است. تحقیق و ساخت این دستگاه حدود ۲ سال طول کشید و سپس نسخه اولیه این دستگاه مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج بطور پیوسته بررسی شد. امیدواریم بتوانیم نمونه تجاری و کامل این دستگاه را به زودی در خدمت کادر بهداشت و درمان کشورمان قرار دهیم.

کد خبر 575585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha