گفته می‌شود آمازون در حال مذاکره با کتابخانه‌های عمومی آمریکا برای دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی آمازون است.

امازون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، گودریدر نوشته است به طور کلی در سال‌های گذشته سیاست و عملکرد فروشگاه آمازون نشان داده است که این غول فروش کتاب در فضای مجازی چندان میلی به همکاری با کتابخانه‌ها نداشته است ولی اخیراً شنیده‌ها حاکی از تصمیمات جدید این سایت است. گفته می‌شود آمازون در حال مذاکره با کتابخانه‌های عمومی آمریکا برای دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی آمازون است.

ظاهراً مسئولان آمازون می‌گویند سیاست منع دسترسی کتابخانه‌ها به منابع کتاب‌های الکترونیک مربوط به کتابخانه‌های عمومی نمی‌شود و به خاطر همین مذاکرات جدی با نمایندگان رسمی کتابخانه‌های عمومی در کشور آمریکا شروع شده است.

سایت خبری هیل و پابلیشرزویکلی در گزارش‌های جداگانه‌ای مذاکرات بین آمازون و اتحادیه کتابخانه‌های عمومی کشور آمریکا را تایید کرده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها آمازون قصد دارد مجوز دسترسی کتابخانه‌های عمومی کشور را به منابع عظیم کتاب‌های الکترونیک سایت آمازون را صادر کند.

مایکل کیمپتون مدیر بخش تجاری و استراتژیست اتحادیه کتابخانه‌های دیجیتال آمریکا نیز این خبر را تایید کرده است و می‌گوید در حال مذاکره با مسئولان آمازون برای دسترسی به این منابع کتاب‌های الکترونیک است. به نظر می‌رسد از فصل بهار این دسترسی برای کاربران کتابخانه‌های عمومی آمریکا باز شود.

یک سخنگوی آمازون در گفت‌وگو با پابلیشرزویکلی گفت: ما باور داریم که کتابخانه‌های عمومی منبع حیاتی جامعه محسوب می‌شوند و اولویت آمازون اطمینان از غنی بودن این منابع از کتاب‌های مختلف در تمام ژانرهاست.

مسئولان آمازون می‌گویند در نظر دارند دسترسی به منابع دیگر سایت آمازون مثل کتاب‌های صوتی را نیز برای کتابخانه‌های عمومی باز کنند ولی هنوز در مرحله اول این دسترسی تنها به کتاب‌های الکترونیک محدود شده است. گفته می‌شود در صورت تحقق این همکاری کاربران کتابخانه‌ها می‌توانند به یک میلیون جلد کتاب الکترونیک موجود در سایت آمازون دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 575553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha