انجمن صنفی نویسندگان آمریکایی (Authors Guild) در نامه‌ای سرگشاده به مسئولان آمازون از سیاست مالی جدید اودیبل این فروشگاه شکایت و اعلام کردند این سیاست نمی‌تواند حقوق آنها را تضمین کند.

آمازون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، پابلیشرزویکلی نوشته است انجمن صنفی نویسندگان آمریکایی (Authors Guild) در نامه‌ای سرگشاده به مسئولان آمازون از سیاست مالی جدید اودیبل این فروشگاه شکایت کردند و اعلام کردند این سیاست نمی‌تواند حقوق آنها را تضمین کند.

مسئولان آمازون در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه فروش کتاب‌های الکترونیک و صوتی کرده‌اند به طوری که قبل از شیوع ویروس کرونا فروش کتاب‌های صوتی و دیجیتالی به طور قابل توجهی نسبت به کتاب‌های چاپی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت. گزارش‌های منتشر شده از آمازون حاکی از افزایش حوزه کتاب‌های صوتی است و به نظر می‌رسد قرار است این حوزه به یکی از بخش‌های اصلی فروش کتاب‌های این شرکت تبدیل شود.

سایت اودیبل(Audible) متعلق به آمازون سال‌ها در حوزه تولید و عرضه کتاب‌های صوتی فعالیت داشته و حالا در سیاست جدید خود می‌خواهد خدمات مشابه اشتراک نامحدود به کاربران خود ارائه کند. به گفته مسئولان این سایت کاربران می‌توانند کتاب‌های خریداری شده را یک سال بعد با کتاب‌های دیگر تعویض کنند.

در سرویس جدید این سایت موسوم به پرمیوم پلاس (Premium Plus) مشتری‌ها می‌توانند کتاب‌های خریداری شده را با کتاب‌های صوتی جدید تعویض کنند و از تخفیف‌های خاصی برخوردار شوند. سیاست مالی جدید اودیبل در حالی اعلام شده که نویسندگان خودنشر می‌گویند در این میان حقوق نویسندگان ضایع می‌شود چون چیزی به نویسندگان پرداخت نمی‌شود.

در این نامه که ۱۲هزار نویسنده آمریکایی آن را امضاء کرده‌اند، خطاب به «باب کاریگان» مدیر اجرایی اودیبل درخواست شده است که سیاست‌های جدید آمازون بر اساس منافع و حقوق نویسندگان اتخاذ شود.

کد خبر 577433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha