معاون شهردار منطقه ۶ تهران از جمع‌آوری ۱۵۰۰ کارتن‌خواب، بی‌خانمان و متکدی از معابر این منطقه طی ۹ ماه اخیر خبر داد.

کارتن خواب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حبیب‌الله غفوری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران درباره طرح ویژه شناسایی متکدیان و ساماندهی افراد کارتن‌خواب با شروع فصل سرما، اظهار داشت: به منظور پاکسازی و زیباسازی معابر و خیابان‌ها از ناهنجاری‌های بصری، طرح گشت و جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و متکدیان در دستور کار قرار گرفت.

غفوری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری طی گشت‌زنی‌های مستمر، گشت‌های سیار سازمان خدمات اجتماعی ۱۵۰۰ کارتن‌خواب، بی‌خانمان و متکدیان از معابر نواحی شش‌گانه منطقه ۶ تهران جمع‌آوری شده‌اند، گفت: مددسرای این منطقه با ظرفیت بیش از ۳۰ نفر در میدان آرژانتین، بزرگراه رسالت، رمپ مدرس واقع شده است.

وی ادامه داد: مددجویان پس از ورود به این مرکز علاوه بر استحمام، از خدمات بهداشتی، مشاوره مددکار اجتماعی و ۳ وعده غذای گرم بهره‌مند می‌شوند و آن دسته افرادی که تمایل به ترک اعتیاد دارند به کمپ‌ها معرفی خواهند شد.

معاون شهردار منطقه ۶ تهران یادآور شد: این مرکز، افراد بی‌خانمان را به صورت ۲۴ ساعته پذیرش می‌کند و تمام تلاش ما در مجموعه شهرداری، افزایش سطح رفاه و امنیت شهروندان است.

غفوری گفت: در همین خصوص و با توجه به کاهش دما و آلودگی در این چند روز و احتمال بارش، فوریت‌های اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته در سطح منطقه به صورت آماده‌باش خواهد بود تا در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب، این افراد را به مراکز اسکان موقت و دائمی منتقل کنیم.

وی بیان داشت: شهروندان نیز برای مشارکت در این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و اعلام زمان و مکان حضور کارتن‌خواب‌ها در فعالیت شناسایی و ساماندهی آنها همکاری کنند.

کد خبر 575032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha