سخنگوی دولت از جلسه رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی بودجه خبر داد.

علی ربیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی ربیعی امروز دوم دی ماه در این نشست با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی خاطرنشان کرد: بطور منظم جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا تا ۷ الی ۸ ماه دیگر تنظیم شد و سران قوا بر اصل ۴۴ تاکید کردند.

وی در این باره اضافه کرد: در ابتدای جلسه ترتیبات برگزاری جلسات به طور منظم مورد توافق اعضا قرار گرفت. سپس محورهای مورد نظر مقام معظم رهبری در جلسه پیشین ستاد مطرح و در جلسه در مورد چگونگی اجرایی کردن آنها بحث و بررسی صورت گرفت.

ربیعی گفت: در این راستا گزارشی از اقدامات دولت برای انتشار اوراق مالی، فروش دارایی های دولت و نیز فروش سهام شرکتهای دولتی، بعلاوه چگونگی افزایش سرمایه گذاری و برخی موانع آن و نیز جهش تولید و رفع مشکل آن ارائه شد. در ادامه موضوع حمایت از اقشار ضعیف جامعه نیز در جلسه مطرح شد.

وی بیان داشت: رییس مجلس نیز به هماهنگی ایجاد شده برای ادغام دو طرح معیشتی کرونای دولت و طرح حمایتی معیشتی مجلس اشاره و این هماهنگی و ادغام را برای جامعه مفید دانست. در بخش دیگر جلسه پیرامون امنیت سرمایه گذاری و ضرورت ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاری های اقتصادی مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

ربیعی افزود: رییس جمهور نیز شرط موفقیت سرمایه گذاری و امنیت آن را منوط به تلاش هماهنگ هر سه قوه در جامعه دانست. همچنین در خصوص اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی مبتنی بر کوچک کردن دولت و چگونگی اجرا خصوصی سازی و واگذاری شرکتهای دولتی و موانع اجرا شدن آن و اقدامات حمایت های همه جانبه از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در این ارتباط رییس قوه قضاییه معتقد بودند با اصلاح صورت گرفته در ساختار واگذاری ها و طی شدن روند قانونی این فرآیندها می توانیم امیدوار باشیم که اعتمادسازی موثری در میان صاحبان سرمایه و علاقمندان به تولید ایجاد شود. سران سه قوه بطور مشترک بر تداوم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و تداوم خصوصی سازی ها و واگذاری ها و رفع موانع آن تاکید کردند.

وی تصریح کرد: امروز عصر بین رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان و برخی اعضای دولت و رئیس جمهور جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت در مورد شنیده هایی مبنی بر ارسال پیام از سوی بایدن به ایران گفت: دولت جدید آمریکا هنوز مستقر نشده و چنین مباحثی صرفا گمانه زنی های رسانه ای است. اظهارات علنی مقامات دولت جدید آمریکا نیز تاکنون جنبه شعارهای انتخاباتی داشته که نمی توان چندان اعتباری برای آنها قائل شد. جمهوری اسلامی ایران نه به اظهارات، بلکه به اقدامات دولت آینده آمریکا در خصوص بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل توجه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران به روشنی توسط مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در خصوص برجام و احتمال بازگشت طرف‌های مقابل اعلام شده است.

کد خبر 574698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha