فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به جهش جدید ویروس کرونا در انگلستان گفت: این جهش بخشی از نگرانی‌های محققان درخصوص جهش این ویروس را محقق کرد از این رو نسبت به خرید واکسن‌ها و همچنین تولید و بازتولید آنها در کشور ‌نیازمند تحلیل هستیم.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه شیوع این ویروس برای ما فرصت بوده است، گفت: در این مدت تعداد ۴۲۴ مقاله کاربردی در حوزه کرونا از سوی محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شده است ضمن آنکه از ۶ محقق ایرانی که بالاترین میزان تولیدات علمی درباره این ویروس را داشته‌اند، ۳ نفر آن مربوط به این دانشگاه است.

وی در عین حال شیوع این ویروس را یکی از مسائل روز کشور دانست و ادامه داد: از دو روز پیش خبر هولناک جهش جدید این ویروس در انگلستان منتشر شده و محققان و دانشمندان جهانی دچار نگرانی کرده است.

زالی افزود: همواره نگرانی‌هایی درباره جهش و تغییرات RNA ویروس‌ها وجود داشته است که با این جهش بخشی از خواب نگران‌کننده محققان تعبیر شد.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: این جهش اثرپذیری واکسن‌ها را که عمدتا متمرکز بر RNA است مخدوش خواهد کرد از این رو مسئولان در خرید واکسن‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند و سیاستگذاری کنند.

وی یادآور شد: ما نیازمند تحلیل در زمینه تولید و بازتولید واکسن هستیم که با این جهش جدیدی که در این ویروس ایجاد شده است، رویکردی را در حوزه ملی و فراملی اتخاذ کنیم.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

پیشنهاد برگزاری نمایشگاه کرونا در بهمن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه حوزه‌های درمان، پیشگیری، خدمات، تجهیزات و سایر موضوعات مرتبط با کرونا را مطرح کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود که در بهمن‌ماه در دهه فجر با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم این نمایشگاه برگزار شود.

کد خبر 574684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha