همشهری آنلاین: نوجوانانی از هشت کشور صنعتی جهان و کشورهای در حال توسعه با رهبران جهان در تویاکوی ژاپن دیدار می‌کنند تا توصیه‌های خود را به نمایندگی از اجلاس نوجوانان هشت به آنها ابلاغ کنند.

به گزارش روابط عمومی یونیسف اجلاس نوجوانان هشت که طرح اصلی آن متعلق به یونیسف است برنامه ای سالانه است که در حاشیه اجلاس گروه صنعتی هشت و همزمان با آن، برگزار می شود و طی آن کودکان و نوجوانانی از کشورهای مختلف جهان در نشستی به بررسی مسائل مختلف جهانی پرداخته و راه حلهای پیشنهادی خود را با رهبران گروه هشت و جامعه جهانی در میان می گذارند.

نه نوجوان از هشت کشور صنعتی جهان و یک نفر از کشورهای در حال توسعه به نمایندگی از 38 نوجوان شرکت کننده در اجلاس نوجوانان روز 7 جولای (17 تیر) در تویاکوی ژاپن با رهبرانی از گروه هشت دیدار خواهند کرد و نظرات خود را رو در رو با آنها در میان خواهند گذاشت. نظرات آنها در قالب بیانیه ای به نام " بیانیه چیتوزه" و حول سه محور اصلی خواهد بود: تغییرات جوی، فقر و توسعه و بهداشت جهانی.

در بیانیه چیتوزه  آمده است:" نمایندگان اجلاس نوجوانان معتقدند رهبران گروه صنعتی هشت باید به صدای کودکان و نوجوانان گوش فرا دهند. آنها با کمک هم می توانند عقاید را به عمل تبدیل کنند نه فقط به حرف"

توصیه های کلیدی بیانیه چیتوزه عبارتند از:

  •  تاسیس سازمانی بین المللی برای ارزیابی تولیدات طبق " شاخص های سبز" مانند مصرف بهینه انرژی، مدیریت دفع زباله، بسته بندی و  ترکیبات محصول. پس از تایید، این محصولات برچسب " سبز" دریافت خواهند کرد که خریدار را به مصرف آنها تشویق  می کند و آنها را از سوبسید دولت بهره مند خواهند ساخت. 
  • • تشویق دولتهای عضو گروه هشت به اهدا کمکهای مالی بدون شروط و نفع سیاسی. به این ترتیب کمکهای مالی کشورهای حمایت کننده فقط با انگیزه های سیاسی نخواهند بود و این نه تنها به نفع کشورهای دریافت کننده بلکه به نفع مردم نیازمند خواهد بود. همچنین ما بر صرفنظر کردن کشورهای گروه صنعتی هشت از بدهی های کشورهای در حال توسعه تاکید می کنیم.
  • • حمایت دولتهای گروه هشت از طرح های آموزشی مانند برنامه های پیشگیری از بیماریها، تغذیه، بهداشت و آموزشهای جنسی. برنامه های ویژه برای زنان و دختران و آموزش مردان و پسران در مورد برابری جنسیتی. دولتها نباید دسترسی مردم را به قرصهای پیشگیری از بارداری و آموزشهای سلامت و بهداشت محدود کنند.

شرکت کنندگان در اجلاس نوجوانان هشت همچنین یک برنامه عمل و اقداماتی برای پیگیری به توصیه های خود ضمیمه کرده اند.

نسخه کامل" بیانیه چیتوزه" را در این آدرس ببینید:. http://www.j8summit.com

کد خبر 57462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز