فضای مرده و بدون استفاده مقابل ورزشگاه شیرودی تهران که بیشتر تبدیل به پارکینگ خودروها شده است، به محل اجتماع شهروندان در برنامه‌های مناسبتی و برپایی سینما روباز شهری تبدیل می‌شود.

ورزشگاه شيرودي

احسان یلوه در گفتگو با همشهری آنلاین در تشریح پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح ناحیه یک شهرداری منطقه شش تهران گفت: پهنه غالب این ناحیه تهران، اداری و تجاری است و تردد شهروندان به دلیل قرارگیری مراکز اداری، مجتمع‌های تجاری، دانشگاهی، درمانی، ورزشی، خوابگاه‌های دانشجویی و ... در مقایسه با دیگر نواحی بیشتر است و نیاز به نگهداشت ویژه‌تری دارد. بنابراین تعریف و طراحی پروژه‌های کوچک مقیاس با توجه به این ویژگی کلیدی ناحیه صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه پروژه‌های کوچک مقیاس این ناحیه پرتردد تهران به مشاور معرفی شده و طراحی‌هایی هم برای آنها صورت گرفته است، به پروژه کوچک مقیاس در دروازه دولت اشاره کرد و افزود: در دروازه دولت، لچکی تقاطع خیابان‌های مفتح و انقلاب اسلامی، محل شلوغ و پر رفت‌وآمدی است که به جای پارک ماشین هم تبدیل شده است. این نقطه شلوغ تهران، مرز سه منطقه 6 و 7 و 12 است. پروژه‌ای که برای این نقطه تعریف شده، در راستای آرام‌سازی آنجا است. مشاور طراح نیز طرحی تهیه کرده و مورد تایید شهردار منطقه 6 تهران قرار گرفته است تا در این محل، یک فضای ایست شهری و فضای آرام فرهنگی با تلفیقی از فضای سبز و مبلمان شهری ایجاد شود.

شهردار ناحیه یک منطقه شش تهران افزود: پروژه دیگر مربوط به احداث پاتوق شهری در پیاده‌راه جلوی ورزشگاه شیرودی است که در حال حاضر بدون استفاده رها شده و بعضا گزارش‌هایی درباره ناامنی آن در شب‌ها دریافت می‌شود. این پیاده‌راه در حال حاضر یک فضای مرده است ولی مساحت خیلی خوبی دارد. قرار است این پیاده‌راه عریض با مشارکت اداره زیباسازی منطقه در زمینه طراحی و اجرا، به یک پاتوق شهری و فرهنگی تبدیل شود.

یلوه خاطرنشان کرد: فضای پیاده‌راه جلوی ورزشگاه شیرودی از نظر کف‌سازی و جداره، بهسازی خواهد شد و تلاش می‌شود به لحاظ بصری مناسب‌سازی صورت گیرد. در این پاتوق شهری، یک فضای باز که محلی برای برگزاری برنامه‌های مناسبتی و اجتماع شهروندان باشد ایجاد خواهد شد؛ به عنوان مثال این محل می‌تواند محل برپایی سینمای روباز شهری و نصب تابلوهای شهری باشد که با احداث فضای سبز و نصب احجام و المان‌ها ساماندهی می‌شود و نورپردازی نیز صورت می‌گیرد.

وی از آرام‌سازی و پیاده‌راه‌سازی خیابان قرنی و کوچه‌های نصر و کوچه شقایق نزدیک میدان حضرت ولیعصر(عج) به عنوان دیگر پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح این ناحیه با پهنه غالب اداری و تجاری نام برد و گفت: پیاده‌راه پارک هنرمندان هم با همکاری معاونت فنی و عمرانی و اداره زیباسازی منطقه، آرام‌سازی و سنگ فرش خواهد شد.

شهردار ناحیه یک منطقه شش تهران در ادامه از آرام‌سازی فضای زیر پل حافظ و تبدیل آن به فضای فرهنگی مورد استفاده شهروندان خبر داد و تاکید کرد: این پروژه مورد تاکید شهردار منطقه 6 نیز قرار دارد و اداره زیباسازی نیز بازدیدهایی انجام داده است. پل حافظ هیچ نشانی از این شاعر پرآوازه ندارد؛ در این راستا طرح بازنویسی اشعار حافظ بر روی 24 ستون زیر پل حافظ انجام خواهد شد. همچنین فضای زیر پل حافظ که به پارکینگ خودروها تبدیل شده است، با احداث فضای سبز، مبلمان شهری و آبنما و با استفاده از عناصر رنگ و نورپردازی، به یک فضای فرهنگی آرام و خوش‌منظره برای بهره‌برداری شهروندان تبدیل می‌شود.

کد خبر 574616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha