نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر آموزش و پرورش درباره دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی خبر داد.

دختران شین آبادی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مکاتبه اخیر با وزیر آموزش و پرورش به دستور وی، دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی پس از اخذ مدرک لیسانس در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فرهنگیان و قول مساعد وزیر آموزش و پروش برای حل مشکلات توضیح داد: در این رابطه به وزیر برای قرار گرفتن نیروهای نهضتی یک دوره‌ای در فرایند تبدیل وضعیت از حق‌التدریسی به پیمانی و نیز ایجاد فرصت به کسانی که مشمول قانون هستند اما در موعد مقرر مراجعه و تشکیل پرونده نداده‌اند، تاکید شد.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در مکاتبه با وزیر، موضوعاتی مانند امکان ادامه فعالیت‌های سوادآموزی به ویژه سطوح بالاتر در بستر سامانه شاد، دستور به‌کارگیری نیروهای خدماتی و سرایداری در مدارس و ادارات آموزش و پرورش و اجازه به کارگیری و تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی نهضت پیش دبستانی برون‌سپاری که شامل قانون بوده اما به دلایل مختلف از جمله عدم منظور کردن کلاس درسی برای آنان تاکنون جذب نشده‌ و پیش‌نوبت هستند، مطرح و وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داد.

حسین‌پور با اشاره به لزوم اجازه آزمون مجدد به معلمانی که در آزمون قبول نشده‌اند، گفت: از سوی دیگر باید از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز کسب برای فعالیت مدارس روستاهای کم‌جمعیت و چند پایه که اکثراً محروم هستند انجام شود.

وی با تاکید بر اختصاص منابع بسته حمایتی که متأسفانه تاکنون در تعدادی از شهرستان‌ها آغاز به کار کرده‌اند، افزود: همچنین باید در اجرای قانون حذف محدودیت اعمال مدارک فرهنگیان و همچنین اجرای کامل قانون رتبه‌بندی تسریع شود.
 

کد خبر 574593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha