عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فروش سلاح در دنیا امری متداول است برای همین سعودی‌ها به جای اتهام‌زنی به ایران پاسخگوی جنایت‌هایشان در یمن باشند.

حسین نوش آبادی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ادعاهای رژیم آل سعود درباره ساخت ایران بودن مین‌های دریایی کاشته شده از سوی حوثی ها گفت: با توجه به نابرابری که در جنگ سعودی ها با یمنی ها وجود دارد علیرغم حمایت های جریان عبری - عربی - آمریکایی ناکام ماندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این گونه اظهارات و رفتارها از سوی عربستان ناشی از شکستشان در منطقه است.

وی افزود: سعودی ها برای جبران ناکامی های خود در جنگ یمن به ایران اتهام می زنند که مین های ساخته شده ایرانی بوده در حالی که فروش تسلیحات در دنیا امری متداول است و هر کسی می تواند از هر کجا دنیا سلاح های مورد نیازش تهیه کند.

نوش آبادی عنوان کرد: سعودی ها با کمک جنگ افزار های آمریکایی - اسرائیلی و پشتیبانی اطلاعاتی که آن ها برای مقابله با یمن می دهند به جنگ نا برابر با آن ها رفتند بر این اساس یمنی ها توانایی دارند تا از طریق ارتباط با دنیا نیازهای تسلیحاتی شان تامین کنند.

وی بیان کرد: سعودی ها به جای این که در مجامع جهانی پاسخگوی کودک کشی و جنایت های عظیمشان باشند دیگران را متهم می کنند که این یک اقدام تکراری و نخ نما شده از آن ها برای جبران شکستشان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به این که سعودی ها با یک نظام مردمی درگیر شدند مردم یمن به راحتی جلوی سعودی ها کوتاه نخواهند آمد.

وی خاطر نشان کرد: طبیعی است یمنی ها برای دفاع از خودشان از همه ابزارشان برای مقابله با سعودی هایی که در این کشور جنگ نیابتی دارند و تاکنون ناموفق بودند استفاده کنند برای همین چنین اتفاقی کاملا طبیعی است.

کد خبر 574534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha